Direktna Percepcija onoga nekoga ili nečega kako god vam odgovara (Brahmana) je ime koje je dato stupnju na kojem je netko budan ili aspirant slobodan od svih sumnji um modifikacija. Jasno mu je da su dva entiteta, gore i dolje, crno i bijelo, Jiva i Brahman, Jedno, i da su bili Jedno, i da će uvijek biti Jedno. Kada se postigne ovaj nivo, aspirant više neće patiti od bilo kakve zbunjenosti, on neće zamjenjivati jednu stvar sa drugom, niti će vrednovati ono sa ovim. Niti će biti u zabludi da je konopac zmija. Znat će da je oduvijek samo jedna stvar bila tu, konopac.

Za svakog je korisno potražiti ljude koji su postigli mudro Znanje i učiti od njih njihovo iskustvo, poštovati ih zbog toga i dijeliti sa njima njihovu radost. Zaista, takvi su na putu prema samovlasti. Ovo je misterija, razumijevanjem čega ništa drugo ne preostaje. To je prava mudrost.

Naravno većina ljudi mogu pitati, tko su ovi koji su pobjedili i izbrisali Um? Oni koji nemaju ni vezanosti ni mržnje ni ponosa ni ljubomore ni pohlepe. Oni koji su slobodni od svih veza sa čulima, oni su zaista heroji koji su pobjedili u borbi protiv uma, ili nadišli um. To je test. Takve herojske osobe će biti slobodne svih agitacija. Iskorjeniti um može se i analizom iskustva do spoznaje realnosti. Instinkti ili nagoni potiču um ka senzornom svijetu i vežu osobu za užitak i žalost. Ovo može biti postignuto razlikovanjem, meditacijom, preispitivanjem, kontrolom čula, kontrolom želja, odricanjem i takvim disciplinama. Inače um se oblikuje u stalno reagirajuću i prosudbenu osobnost osobe.

Um je skup tendencija, skonosti i zaista, um je sam po sebi cijeli svijet za osobu. Dok u dubokom snu um ne funkcionira, a tada i svijet je praktično nepostojeći za osobu. Svijet je rođen, ili ‘ulazi u svjesnost’ i umire ili ‘nestaje  iz svjesnosti’, prema kognitivnoj moći uma. Dakle kad je um uništen, svijet također je uništen i osoba je slobodna, osoba je oslobođena; osoba postiže budastvo. Tko god uspije u kontroli Svjesnosti može imati to stanje. Svjesnost je odraslo stablo; sjemenka je “ego”, osijećaj za”Ja”. Kada je sjemenka “Ja” odbačena, sve aktivnosti svjesnosti takođe automatski nestaju. Pojedinac, sadhaka, koji je ozbiljan u vezi ovih rezultata, treba uvijek biti budan. Čula mogu, u bilo koji trenutak, zadržati njihovu prevlast i zarobiti osobu, i onda se gubi stabilnost koju je osoba stekla. To je razlog zašto sve yoge vas odvraćaju od vezanosti za svijet.

Jedan izvor zadovoljstva žudi kao posljedicu drugi izvor. Tako um teži da uvijek iznova zadobije objekte od kojih je odustao; zato ne treba popuštati hirovima uma, već se okrenuti, čak i na silu, od čulnih vezanosti. Čak ni molitva se ne može činiti prema hirovima uma. Važno je da osoba razumije da ustrajno i svjesno se drži odluke jer ta sila će to podržati dati im snagu i postojanst. Inače neznanje i dalje opstaje . ‘Ja’ i ‘Moje’ osjećanja proizvode beskrajne serije aktivnosti i uznemirenja na različitim nivoima Svjesnosti.

U srcu i centru svakog postoji, božanska moć ili sila majušnija od najmajušnije molekule, veća od najvećeg zamislivog objekta, manja od najmanjeg, veća od najvećeg. Stoga, budni, mudrac, ili svetac koji ima tu svjetlost svijesti u sebi nikad neće patiti od žalosti. Čista svijest (atma, bog, praznina) je tamo, u svim živim bićima, u mravu kao i u slonu. Cio svijet je obavijen i održavan ovim suptilnim bezimenim Jednim. Sadhaka treba svoju pažnju preusmjeriti od vanjskih objekata i postiči unutrašnje viđenje. Pomaže i analiza procesa uma i svako otkriće za sebe odakle potječu sve promjene i uznemirenja uma. Na ovaj način, svaki trag ‘namjere’ i ‘volje’ će nestati. Poslije toga, jedina ideja koja će se ustaliti u umu bit će ideja o atmi, to dokazuje jedini osećaj koji će zaokupljati um, osećaj Blaženstva a to potiče iz njegovog utemeljenja u tom stanju.

Znalac, budan, neće biti dotaknut zadovoljstvom ni žalošću, jer će biti potpuno uronjen u ocean anande, iznad i preko domašaja svjetovnih stvari. Stalna svjesna kontemplacija i njena veličanstvenost je ono što se podrazumjeva pod terminom, praksa Brahman ili kultivacija Jnane.

Onaj tko je obuzdao um bit će isti, u dobrim i u lošim okolnostima. Žalost i radost su samo devijacije uma. To se događa samo kad je um u kontaktu sa čulima i tijelom koje je podložno nemirnu i promjenjivosti. Kad osoba uzme sedativ, nije svjesna bola, zar ne? Kako se to događa? Um je tada odvojen od tijela i nije uznemiren sa tijelesnim bolom ili nelagodom. Slično, mudrac (jnani) također je uronio svoj um u čistu svijest (atmu, boga) ; on može imati mentalni mir i tišinu disciplinirajući um, i dobiva potpuno Blaženstvo od svoje vlastite atme; on to ne traži nigde drugdje van sebe. U stvari, on neće imati nikakve želje ili plan naći zadovoljstvo u bilo kojim vanjskim ritualima i potragama. On je zadovoljan sa unutrašnjim zadovoljstvom koje ima. Veličina ovog stanja je izvan opisa, čak iznad vaše imaginacije! Drugim riječima, ‘onaj tko je dosegao Čisti Princip postao je Najviše’.

Zabluda mora nestati bez traga; samo onda se može osoba sjediniti sa Nediferenciranim. Svi mjehurići su ništa drugo do ista voda; isto tako, mnogostrukost imena i oblika, cio ovaj kreirani svijet, sve je isto. Kao što se sve rijeke ulijevaju u more i nestaju, tako isto sve želje nestaju u blistavoj svijesti Realizirane duše. To je ono što se zove mnogim imenima, to nema smrt, to je nerođeno i netaknuto sa šestostrukom promjenom. To je (bez rođenja), (bez starosti), (bez smrti) i (bez podložnosti propadanju i uništenju). Ovi procesi se samo odnose na prolazno tijelo. Rođeno, postoji, raste, mijenja se, postaje staro, i na kraju umire. Pogledajte oblake koje plove nebom; primjetite da oni nemaju intimnu trajnu vezu sa nebom koje oni sakrivaju tek pokoju minutu. Takav je odnos između vašeg tijela i vas, drugim riječima, vas koji ste priroda čiste svijesti (atme, boga, i sl). Tijelo je samo privremena prolazna faza, koja skriva i zaklanja Istinu. Kako može ponašanje tijela – budnost, san i spavanje – dotaći na bilo koji način vječnu Svjesnost (Paramatmu)?

Ili pogledajte vašu sjenu? Zar to nije nešto odvojeno od Vas? Da li njena duljina ili jasnoća ili karijera dotiču vas i na koji način? Shvatite da je isti odnos između tijela i vas samih. Ili uzmete ovu hrpu mesa i kostiju za Sebstvo, ono što se događa sa tim, i onoliko koliko dugo možete to zvati ‘moje’. Razmišljanje o ovom problemu je početak mudrosti.

Strast koju osoba ima prema svojm odnosima, zadovoljstvo koju osoba postiže kad dobije ono za čim je žudjela, sreća koju dobije kad koristi te stvari, sve su to vezanosti koje svjesnost nameće na sebe. Svemu u svijetu stvaranja i nestajanja je uzrok Maya ili moć superprojekcije.

Oslobođenje od pipaka uma može se dobiti (znanjem Apsoluta). Ovaj oblik osobođenja je istinsko sebe upravljanje. Ovo je prava Moksha. Tko god shvati realnost iza cijele ove prolazne predstave, njega neće mučiti instinkti ili impulsi ili neka druga potreba; on će ovladati stvarnom mudrošću. Možemo reči da je Moksha samo druga riječ za neovisnost, ili nezavisnost o bilo kojoj vanjskon stvari ili osobi i tek tada znanje postaje jasnije i postiže se oslobođenje programske svijesti i oslobođa vas od iluzija pojavnosti.

Join the discussion 1 komentar

Komentiraj