Suprotnosti. Kad god postoji dobro mora postojati i zlo, i da gdje god postoji zlo mora postojati i nešto dobro. Kako Iluzija (maya) nije teorija objašnjenja svijeta,  već je jednostavno iskazivanje činjenica kakve jesu — da je sama osnova našeg postojanja proturječje, da se posvuda moramo kretati kroz ta strahovita proturječja. Gdje Gdje god ima života, smrt mora slijediti kao njegova sjenka. I svatko tko se smije morat će i plakati, i obrnuto. Ovo se stanje stvari ne da popraviti. Uzaludno zamišljamo da će postojati mjesto gdje će biti samo dobro i gdje neće biti zla, gdje ćemo se samo smješkati i nikada nećemo tugovati.

U samoj je prirodi stvari to nemoguće, jer će uvjeti uvijek ostati isti. Gdje god u nama postoji sposobnost smiješenja, pritajena je i sposobnost plakanja. Gdje god postoji moć pružanja sreće, prikriva se i moć koja će nas učiniti nesretnima.
Ista pojava koja nam se sada čini dobrom sutra se može činiti lošom. Ista pojava koja kod jednog izaziva patnju, kod drugog može izazvati sreću. Vatra što je opekla dijete može poslužiti za spravljane dobrog obroka za čovjeka koji gladuje. Isti nervi koji prenose osjećaje patnje prenose i osjećaje sreće. Jedini način da se zlu stane na kraj je, prema tome, da se isto to učini i dobru. Drugog načina nema. Da bismo zaustavili smrt morali bismo zaustaviti i život. Život bez smrti i sreća bez patnje su proturječja, i nijedno se ne može pronaći odvojeno od drugog, jer svako je od njih samo različito očitovanje istoga.

Učenje Veda nije ni pesimistično ni optimistično. Vedanta ne kazuje ni da je sav ovaj svijet zao ni da je on sav dobar. Ona kazuje da naše zlo nije ništa manje vrijedno od našeg dobra, i obrnuto. Dobro i zlo su povezani. Ovo je svijet, i spoznajući ga, djelujete strpljivo. Ova je maya sveprisutna. Strahovita. Pa ipak putem nje moramo djelovati.

Spoznaja sreće donosi sa sobom spoznaju nesreće. Kojim nam putem, prema tome, valja krenuti? Najmanja količina tvarnog blagostanja koju uživamo donosi drugdje istu količinu patnje. To je pravilo. Mladi ga ljudi možda ne uviđaju jasno, ali oni koji su dovoljno dugo živjeli i oni koji su se dovoljno borili shvatit će ga.– A TO JE Iluzija (maya)

Maya je očitovanje istine ovog kozmosa i načina na koji se on nastavlja. Ljudi su uglavnom zastrašeni
kada im se kažu takve stvari. Ali mi moramo biti hrabri. Sakrivanje činjenica nije put do pronalaska lijeka. Svi vi znate da zec, gonjen psima, spušta svoju glavu misleći kako je siguran. Tražimo li utočište u optimizmu, ponašamo se jednako kao i zec. To međutim, nije lijek. Ima i prigovora ovoj zamisli, no možete primijetiti kako ih uglavnom postavljaju oni koji posjeduju većinu dobrih stvari u životu.. Svatko mi kazuje kako čudesno svijet opstoji, kako napreduje. Ali ono što sam taj čovjek jest to je njegov vlastiti svijet. Ponovo se pojavljuju stara pitanja: kršćanstvo mora biti jedina istinska religija svijeta, jer su; kršćanski narodi napredni! Ova je tvrdnja proturječna sama sebi, jer napredak kršćanskog naroda ovisi o nesreći; ne-kršćanskih naroda. Mora postojati netko od kojeg bi se otimalo malo. Pretpostavite da je cijeli svijet trebao postati kršćanski. U tom bi slučaju i kršćanski narodi osiromašili, jer ne bi bilo nekršćanskih naroda koje bi oni pljačkali. Prema tome, ovaj argument oslabljuje samog sebe. Životinje se prehranjuju biljkama, ljudi životinjama i, što je najgore od svega, jedni ljudi drugim ljudima — jaki slabima. To se posvuda dešava.—- A TO JE maya. (Vivekananda).

Svatko se mora suočiti s posljedicama svojih djela, ma tko god on bio.Nitko ne može znati što ga čeka u budućnosti.

No, sasvim je sigurno da će svatko žeti ono što je posijao. Vaša loša djela uzrok su svih vaših nevolja. Ne shvaćajući tu istinu, ljudi za svoju patnju optužuju Boga. Velika je pogreška misliti da je Bog odgovoran za vaš dobitak ili gubitak, vašu sreću ili nesreću, rođenje ili smrt. Bog je Vječni Svjedok
Uzdignite se iznad dvojnosti dobrog i lošeg i umirite svoj um, učinite ga stabilnim.

Mnogi ljudi posvećuju se duhovnim vježbama kao što su molitva Bogu, bogoštovni obredi i razna odricanja. No, potpuno je nebitno koju duhovnu vježbu provodite. Najvažnije je da vam je um miran.
Riječ “dobar” je jako blizu smislu bog /good-god/ . Dobar je onaj koji dobro pristaje uz nešto u psihološkome smislu, bez ikakva trenja, poput dobrog dana. Poput ispravna motora. A dpbar također znači i cjelovit, nerastrgan, neraskidan. Jesmo li spremni da, radom na sebi, stvorimo valjano ljudsko biće, ljudsko biće koje se ničega ne boji – koje se ne boji svojega susjeda, koje se ne boji budućnosti, koje se ne boji toliko drugih stvari, bolesti i siromaštva
Promijenite svoje gledište i vidjet ćete u svemu dobro.
Svemir nema ugraðenih atributa dobro-loše, on potpuno neutralan i kontinuirano dinamićan. Razlićiti ljudi u okviru svog vremena i kulture imaju vlastite kriterije o onome što je za njh dobro odnosno loše. Ta činjenica je za nas vrlo važna, jer to znači da jedino mi odlučujemo o svojoj sreaei i kvaliteti života. Mi sami smo odgovorni za sve što nam se u životu događa, nismo mi žrtve stjecaja okolnosti, kako se to često misli. Istina je da nemamo kontrolu nad svim što se zbiva oko nas, no sigurno je samo o nama ovisi kakav aeemo stav zauzeti prema tim događajima. Zato je važno prestati igrati ulogu žrtve okolnosti, jer time sami sebi odričemo sposobnost upravljanja vlastitom sudbinom. Da bi u potpunosti ovladali situacijama koje nas okružuju, imajmo stalno na umu da naše viđenje svijeta nije stvaran svijet, on je jednako stvaran koliko je zemljopisna karta stvarna u odnosu na prirodni reljef.

Jeste se upitali postoji li nešto što je supretno dobroti? Ako postoji, onda dobrota nije dobrota.. Ako postoji nešto što je suprotno dobroti, onda mora da se i dobrota rodila iz te suprotnosti. Što je suprotnost? Izgradili smo pojam suprotnosti i kažemo da je dobro suprotno lošemu. Pa ako između to dvoje postoji neki odnos ili ako jedno proistječe iz drugoga, onda je korijen dobroga uvijek u lošemu. Postoje li onda uopće bilo kakve suprotnosti? Netko je nasilan; misao je stvorila nenasilje kao suprotnost nasilju, ali ta suprotnost nije činjenica; prestanak nasilja posve je drugačije stanje od nenasilja. Tu je suprotnost stvorio razum
Supotnosti se rađaju jedna iz druge.

Komentiraj