Koji je  jednostavan i lijep postupak ljubavi koja otkriva, spaja i stapa čovjeka s njegovim ljubljenim Guruom, Majstorom, Učiteljem. To je stvarna predanost. Nije potrebno slijediti komplicirane uzorke i egocentrične rituale da bi bili efikasni. Steći dobrog gurua je najveća sreća, a isto tako veliko je blago steći stvarnog učenika, kažu mudraci, to je golema rijetkost.  Predanost do krajnjeg stapanja je moguće provoditi na bilo koji način, koji čovjeku odgovara. No iz iskustva znamo da je često za mnoge prisutan strah od te vrste predaje u kojoj možete nestati kakvi sebe zamišljate da jeste. Pa imamo samo neki oblik razmišljanja o Bogu koji je poput preventivne mjere, podobnosti, imiđ  ili neka želja za sebe potvrdom) i ništa drugo. Ako prevladava odnos „ja i ti“, ili „ ja sam ovdje Guru je tamo“, to razlikovanje ovog od ono uvjetuje um stalnim vrtloženjem svijesti te čulna očekivanja, želja, prolaznih poriva strasti, odvojenost, a to je sve ometanje sile predanosti ili ljubavi spram gurua.

Ako se ljudsko biće da privući tim um moćima, biva uhvaćeno i skrenuto od svog cilja. Ta dualnost duboko očita i vidljiva je najveći veo (zapreka, maya, plašt), koja debelo ometa razlučivanje i nevezivanje a time i čistoću spoznaje. Tako imamo da  malo ja ne dozvoljava da Guru Jeste. Guru može upotpuniti sva inter i iner iskustva koju učenicima osobno pruža, daje  usmjeruje,  i  vodi kroz vizije, razgovor, intuiciju, snove, i nadahnuća kroz tu igru buđenja iz nesvijesti, neznanja, zamučenosti. Kad predanost biva potpuna  jer Guru voli i ima sposobnost vidjeti svoje učenike ne zbog onoga što su, već što će postati, odnosno za što imaju potencijal biti. Guru je čist izraz božanskog,  koje je u zbilji bez imena i forme. Ne postoji dimenzija u kojoj bi ono egzistiralo, ono je totalitet svega. Ali običan čovjek to ne može shvatiti bez totalne predaje Guruu putem povjerenja, dozvolivši Mu da sprži sve što zaprečuje  učenikovo opažanje istine.

Guru može biti vrlo zahtjevan, jer  On želi da učenika učini čvrstim i zbog toga kolebljivost i prevrtljivost uma treba do korijena sasjeći, na način primjene Guruovih savjeta. Drugim riječima On  ubija aspiranta – odvajajući ga od njegove svjetovne egzistencije, kuhanjem  ega na vatri Šakti, a sve  nakupine, utiske od nebrojenih rođenja, lažne personalnosti, isjecka    u sitne komadiće. Na taj način otklanja Satvu, Rađaš i Tamas   gune da bi ishod bio jedno prosvijetljeno biće.

U Upanišadama se nalazi divna molitva: ,Vodi  me od neistine istini, Vodi me iz tame u svjetlost, Vodi  me od smrtnosti u besmrtnost.
” Što je neistina?
Ovaj svijet koji se sastoji od množine ograničenih formi. Što je god ograničeno ne može biti istinito. Istina je ono što prevazilazi sve granice.
Što je tama?
Mrak uma zaklonjenog neznanjem. Svjetlost je vaša sebstvena unutrašnja svjetlost, koja je vaše pravo sebstvo. Vede vas uče da postignete besmrtnost bez odricanja od
svijeta, ali procedure njenih rituala moraju  se rigorozno pridržavati. S druge strane postoje pravci kao tantra koji, drugačije isto tumači. Uči vas da prigrlite ovaj svijet, prigrlite nečistoću, prigrlite tamu i da se odatle probijete /istrgnete/ do svjetlosti. Morate Šakti  privući  k sebi. Nema života bez Šakti. Ali se danas Šakti svako plaši, jer su u neznanju ne shvaćajući  da svaka osoba stvara svoju osobnu Maju?  Maja ili iluzija je samo projekcija Šakti u vanjskom svijetu.  Gurui rade na različite načine ovisno o strukturi nečistoće i predodređenosti karme učenika.

Iako je mnogo sličnih, različitih, pa i podobnih duhovnih putova večina sadrže puno zamki. Guru zna da kad jedanput nešto malo naučite, to vam uđe u um, veže se za taj koncept i vi ostajete na rubu istine, nikad ne preuzimajući konačno odricanje. Taj ego znanja je najgrđa stupica od svega, jer vječno ima isprike, opravdanja i samouvjerenost da je on već ostvaren. Sve te opasnosti učitelj vidi i zna kako vas voditi da sve iluzije od sebe odbacite na samom početku. Tad nema smetnji za vaše savršeno prosvjetljenje.
Četo Guruu dolaze učenici i pitaju za za duhovno znanje, tada vam on odgovara pitanjem: „Jeste li spremni da biti živi oderani?” Što znači, jeste li spremni da sve vaše karme budu isprane od vas? Ako kažete da, patit ćete strašnije nego što biste mogli i sanjati da možete patiti, ali kada kroz to prođete, bit ćete spremni. Propušteno kroz vatru, zlato
postaje neprobojno za sve, tako će i sa učenikom biti. Postoji jedan jedini zahtjev: vaš um mora biti apsolutno postojan, a za to je potrebna ona totalna predanost Guruu. Predati se treba potpuno, s tima da se razumije da je smisao predanosti u razumjevanju što ili koga predajete? Vrlo je teško napustiti sve zamisli o sebi, i ne poistovječivati se za nešto vaše, moje, ono ovo, a najteže je osvjestiti da nisi tijelo. Donekle svatko to može učiniti u na nekom nivou iz kojeg se ide dalje a tu je guru vrlo važan. Ali ono bitno je postići, biti i svjestan i postojan kad ljuštenje iluzije krene na bilo koji naćin znajući da sve će otpasti. Ono što ostaje jedino je  ne malo ja” Na taj način se učenik cijepi protiv prianjanja za svoju rođenu egzistenciju.

Može se reći da čak nije bitno kako vaš guru radi, ukoliko je pravi guru, on će vas gurati sve do granica vaše izdržljivosti, a onda i dalje. Testirat će vas do te mjere da ćete misliti kako dalje ne možete to podnijeti, ali će se to isplatiti, jer pošto on jednom sa vama završi, bit ćete spremni za ozbiljne sadane . Svrha je postići nadilaženje  i dovesti svijest učenika do  neizdiferencirane stvarnosti. Guru je portal preko kojeg se otvara prolaz ka primanju bezoblične vibracije, koje učenik provodi  u svoje svako djelovanje. Stvaran Guru i Stvaran učenik su Jedno. Učenik je u njemu sa Njim Sve. Jer stapanje je samo izmjena energije u energiju. Isitinski blagoslov Gurua dolazi  kada vas vaša duboka spoznaja preplavi iznutra

Istinit Guru je  Šiva koji je je nerođen i neumrli, i zato je trajan. On je također i ono što se mora spoznati, ona trajna realnost. Od neistine ograničenosti učenik se kreće ka istinitosti Šive. Iz smrtnosti zemaljske egzistencije on smiruje Razoritelja i postaje besmrtan.

Najviše  stanje u radu na sebi , u samospoznaji ili ako hoćete rijeć u duhovnosti je ono stanje gde nema nikakvih potreba, gde ništa ne  koristi ničemu. To je najviše stanje (Nirvana), Nirguna, a to je Vječita i Najviša Istina.

Suština  razgovora sa Guruom  zove se Sat-Guru

Komentiraj

1 × two =