Duhovni tražitelj ne bi trebao samo voditi računa o vlastitoj predanosti i ljubav prema Bogu, nego paziti i na ljubav i milost kojom ga Gospod dariva. Swamijeve smjernice po tim pitanjima vrlo su stroge i samo mali broj ljudi bi se mogao svrstati u tu grupu. U Gitavahini On kaže da se svi mi mislimo da smo sljedbenicima jer smo predani Swamiju, no predanost je sumnjiva. Da li smo cijelo vrijeme predani? Swami kaže da nije dovoljno samo vjerovati da ste sljedbenici Božji. Ono što je važnije jest da vas Bog prihvati kao svoga sljedbenika. Sve dok vas on ne prihvati vi ste «djelomični sljedbenik». Swami kaže da je naša predanost poput svjetla u žarulji koja se po noći pali; treperimo i gasimo se ovisno o protoku energije. Kao i Krišna i sada Sai isto govori tko je Božji sljedbenik.

U Giti u 12 poglavlju, rečeno je da iskrena predanost Gospodinu nije jedino mjerilo koje je potrebno. Ova se predanost odnosi i na mnoge druge stvari. Sljedbenik treba postići stupanj na kojem nema ni dobrog ni lošeg. On nema osjećaj ovo je moje, ovo je tvoje. Nema čak ni osjećaj «ja». Mora težiti proširenju svijesti «tko smo». Onaj tko je strpljiv i podjednako prima sreću i nesreću. Sljedbenik ne smije biti ushićeni a ni potišten.

Važno je razumjeti da milost nije uvjetovana kad kažemo na primjer za nešto što nam paše Swami je tako htio. A kad nam je nešto nepovoljno onda ne kažemo Swami je i to htio. Zato je pravi sljedbenik onaj koji sa smirenošću gleda i na zadovoljstvo i na bol i na sreću i na bijedu. Onaj koji je uvijek zadovoljan, neuznemiren koji vlada sobom i čvrstih je uvjerenja, onaj čiji su um i intelekt usredotočeni na mene on je moj sljedbenik i drag mi je.

«Sljedbenik je uvijek zadovoljan» Taj sljedbenik kojeg Bog najviše voli, uvijek je sretan i radostan. Stav uma je ono što omogućuje takvo ponašanje i istinsku radost spram svakog dana. Yogin je onaj koji je jedno s Bogom jer je postigao ravnotežu. Nadzire sam sebe, ne uznemiruje se bez obzira na ono što se dogodi. Naravno nužna sposobnost koja se ovdje naglašava jest samonadzor. Treba vas nadzirati sebstvo, više Sebstvo. Sljedbenikova su uvjerenja čvrsta. Njegova je volja jaka i na njegove odluke ne utječu drugi ljudi jer je svoj um i intelekt ponudio Bogu i učvrstio ih u Bogu. On sluša unutrašnji glas. Predanost ne znači žrtvovanje nečemu izvana, osjetit ćemo je iznutra.


Onaj koji ne uznemiruje svijet i koji se ne uznemiruje zbog svijeta, koji je slobodan od ushićenosti, nestrpljivosti straha i uznemirenosti, on mi je drag. Gita (XII.15) Blaženstvo, radost i sreća su sinonimi. Oni označavaju različite reakcije na razne situacije koje djeluju na nas. To su stupnjevi osjećaja koji završavaju blaženstvom. Blaženstvo se mora shvatiti kao nešto što nadilazi sve stvari koje se odnose na zadovoljavanje osjetila. Na primjer kad je glad zadovoljena mi smo sretni, no znamo da ta sreća nije dugotrajna. Tako moramo shvatiti smisao Blaženstva koji je onaj intenzivni, duboki osjećaj koji nas oslobađa od naše ograničene ličnosti. Taj osjećaj nas uzdiže do uzvišenih visina. Poklonik koji je Bogu drag je onaj čovjek koji je u neprestanom stanju blaženstva na njega više ne djeluju prolazni osjećaji radosti i tuge, boli i zadovoljstva. Kad shvatite da doista ne možete posjedovati ništa i nikoga u vama niče mudrost.

Tko je sljedbenik kojeg Gospod voli? «On ništa ne očekuje, nema želja. On ne želi daršan, pa ni sam intervju. Nema čak ni želje da uruči pismo. Zašto dajemo pisma? Zato što to svatko čini! Manje ili više. Pisma se pišu toliko dugo dok ne naučimo da nam više nije važno.
Što je čista misao? To je misao koja ne samo nikoga ne povređuje, nego i vas uzdiže iznad monotonog svakidašnjeg života, potreba i želja. Čistoća je izraz koji je sveobuhvatan. Da bi netko bio čist mora imati čiste misli, riječi i djela. Važno sljedbenikovo svojstvo je sposobnost. Sljedbenik nije onaj koji je nesposoban. Swami očekuje najvišu stručnost od ljudi oko sebe. Sposobnost znači izvršiti posao tako da on donese najbolje rezultate na sveopće dobro. Zato biti sposoban znači biti mudar.

Mudrost je više od sposobnosti. Dok nemate moć volje, ne možete biti sposobni. Mudrost je prihvaćati stvari onako kako dolaze Sljedbenik nije izvještačen čovjek On je dobar i mudar. Mudar zato jer zna kada, gdje i kako primijeniti to umijeće. Sljedbenik je neuznemiren, spretan, nepristran ima snagu i moć volje, bezbrižan je, nepokolebljiv i nema brige. To je gospodinov sljedbenik. Život treba doživljavati potpuno bez sputavanja i ograničenja što ih nameće cjelokupnost vašeg uma, tijela intelekta i osjetila.

Swami kaže pretjerani osjećaji prema Swamiju nije predanost već histerija . Swami je došao da otopi i najtvrđa srca, ali treba izbjegavati bilo koju vrstu vanjskog razmetanja ili egzibicionizma. Predanost Bogu unutarnji je stav. Kad postignete stupanj na kojem na sve gledate kao na volju Božju tada nema više ničega što je povoljno ili nepovoljno.

Sljedbenik je onaj koji je slobodan od svake vezanosti. Kad je nužno postajemo vezani ali odijeljeni i ne smijemo postati robovi vezanosti. Swami je rekao: «Oni koji su predani meni moraju se s istom moralnom čvrstinom odnositi prema radosti i tuzi, dobitku i gubitku to je definicija predanosti.

Zato Swami kaže da biti dobar poklonik znači razumjeti istinsko značenje svih njegovih objava. Najprije se odvežite se, tek tada ćete razumjeti – iz knjige Dr. M.V.N. Murthy

Komentiraj