Kaula Tantra

Kaula Tantra je vanjska Tantra usmjerena na konkretne prakse i rituale. Kao što znamo poznate su klasićne  podjela na lijevu i desnu tantru.  Lijeva  se bavi čulnim aspektima od jedenje mesa, droga, i obožavanja tjelesnih užitaka i rituala. Desna je orjentirana unutarnjem putu. .

Kaula Tantra se bazira na Muladhara chakri. Cilj je ovladavanje nad nižim željama i fizičkim potrebama tijela. Buđenje kundalinija (koja) se smatra ženskom energijomi više se cijeni nego što se koristi zadovoljavanju čula. Dosta je toga napisano o Kaula tantra tehnikama a i još više postoji nenapisano.
Postoje desni Kaula tantrici koji istiću da je njihova praksa viša nego ona u lijevih, jer je njihova praksa samo simbolička. Neki praktikanti lijeve kaula tantre tvrde, pak, da je njihova praksa viša od desne jer je temeljena na tajnovitosti i stoga je teže pronaći učitelja.

Međutim, smtra se da su Mishra tantra i Samaya tantra škole  naprednije od Kaula tantra škole. Ti komentari proizlaze od uvijek prisutne  ljudske prirode, koja  želi opravdati vlastito dostignuće kao više nego što ono jest. Swami Rama je objasnio da je Kaula tantra za one koji nisu vrlo intelektualni i manje su svjesni, za trećerazredne učenike, dok je Mishra tantra i Samaya tantra namijenjena drugorazrednim i prvoklasnim studentima.

Za onoga koji želi hodati putem Tantre,  postoje brojni izbori  pravci, izbori i učitelji za koje se mogu odrediti. Dostupna je i literatura, o spisi od uputa, učenja i praksa , te je zbog toga među Tantrama Kaula Tantra postala najpoznatija u naše vrijeme.
Praktikantu početniku se savjetuje opreznost  pri izboru Gurua,  jer podučavanje treba biti poštvano od autentičnog učitelja viših škola Tantre.

Mishra Tantra

Viša od Kaula tantra škole je Mishra škola Tantre. Mishra tantra izvodi i vanjske i unutarnje rituale, i stoga je mješavina – riječ “mishra” i sama znači miješano.

Kod Mishra Tantra pažnja je prakse na Anahata chakri, četvrtoj chakri, srčanom centru, gdje se prakticira predanost majci, ženskom, kreativnom načelu univerzuma.
Mishra Tantra prakse su unutarnje prakse (antaryaga), i usmjeravaju jedno-usmjeren um prema unutra. Puje, štovanje ili rituali izvode se u umnom polju, i stoga se smatraju manas puja, ili mentalnim ritualima. Obavljaju se s osjećajem predanosti i ne-vezivanja i ne uključuju nikakve vanjske objekte.
Energija buđenja kundalinija vodi se prema gore od korijenske čakre do srčane čakre, prostora među grudima, gdje se doživljava kao povezanost s božanskim.

Samaya Tantra

Za više unutarnju Tantru smatra se je Samaya Tantra (pounutarnjena praksa) viša je od Kaula tantre i Mishra tantre . To je čista praksa yoge, bez ikakvih vanjskih rituala. Jedini joj je cilj moksha, krajnje oslobođenje.

Riječ Samaya doslovce znači “Ja sam s tobom,” i odnosi se na dobivanje shakti-a iznutra kroz shaktipat (ne na način da je vanjska osoba s tobom).  Kroz meditaciju i ovo božansko unutarnje partnerstvo, aspirant je vođen u ne-vezivanju prema vanjskim zadovoljstvima, kanalizirajući energiju kundalini buđenja stalno prema gore do duhovnog jedinstva (ujedinjenja).

Samaya Tantra teži raditi na Sahasrara chakri, sedmoj chakri na vrhu (kruni) glave. Tijekom putovanja prema gore (urdhva retas) svaka od ostalih cakri se osvjetljava probuđenom kundalini. Meditacije Samaya Tantre fokusiraju se na Ajna čakru, u području između obrva, nakon čega se obavlja antaryaga, unutarnja praksa u Sahasrari, krunskoj čakri.

Samaya Tantra i Raja Yoga su slične, iako je Samaya tantra praksa suptilnija i tek nekolicina ju slijedi. Ona je najnaprednija od svih školi Yoge i Yoga meditacije. Samaya tantra prakticira Shri Vidya-u, majku svih vidya (načina/puteva znanja i spoznaje). Zbog svoje suptilne prirode i činjenice da su učenja ukorporirana U meditaciju, a ne NA meditaciju, puno je manje toga napisano o Samaya tantri nego o Kaula tantri ili Raja yogi. Aspirant pročišćava samskare kroz vatru guru-cakre, i prima intuitivna znanja i upute koja idu od Sahasrare prema dolje.

Poznato u Himalajskoj tradiciji, da tragatelj čisti um kroz praksu Yoga meditacije Yoga Sutri, obavlja samo-ispitivanje i samo- istraživanje putem Vedante, i tada konačnu barijeru prevazilazi Samaya tantrom i Sri Vidya-om. Smatra se da su prakse Sri Vidye bile poznate ezoteričnijim praktikantima većine svjetskih religija te da su izgubljene za javnost.

Nakon potpune pripremljenosti aspiranta, meditacija u centru među obrvama, Ajna čakru, konačno (raz)otkriva kanal zvan brahma nadi,  koji je produžetak sushumna kanala suptilne kralježnice. Svjesnost/pažnja putuje nagore tim nadijem, te susreće i meditira na točku zvanu bindu, koja je poput bisera, i izvorište je uma samog. Tada, kada je praktikant spreman, biser biva probušen, ili eksplodira putem dara svjesnosti ili shakti, koji se naziva shaktipat, i djelo je milosti poučavajućeg duha zvanog Guru. Poput proboja kroz nizove zidova, praktikant iskustveno doživljava brojne slojeve svijesti, i konačno uvire u realizaciju Apsolutne Stvarnosti, jedinstva statičkih i dinamičkih principa.

Samaya Tantra je u konačnici, više poput dubokog zajedništva s kreativnom silom univerzuma, nego obožavanje u ritualnom smislu. Donosi intenzivnu i neopisivu radost koja je izvan prostora, vremena i uzrokovanja, jer čovjek postaje poput božanskog djeteta, radujući se u zajednici s majčinskim i očinskim principima univerzuma – što je jedinstvo svega. Nije ovdje u pitanju samo uviđanje po sebi, već i vanjski efekt ovog razumijevanja doživljavljaj njegovog prožimanja kroz svaku od kosha.

Komentiraj

7 + four =