Ne postaje se duhovan meditirajući, radeći jogu ili ulaskom u sannyasu. Skoro svaku osobu zanima kako se osloboditi patnje  i boli u životu. Ako pogledamo tantričku tradiciju možemo saznati da postoje  tri osnovne stvari ili  stanja realizacije:
Otkriti istinu
Otkriti da se svijest može širiti
Uvidjeti da je sve blaženstvo, nema patnje i boli.
Kad postanete stabilni u postignuću višoj svijesti , ove tri karakteristike se mogu iskusiti. Iskustvom disciplinom  i svjesnim djelovanjem osoba postaje duhovna. U procesu samodiscipline bitno je razlučivanje, razumijevanje  prirode karme, te proces transformacije duha.

Primordijalna Shakti naziva se ili zove i Yogamaya. Yoga znači spajati, a maya znači odvajati.
Shakti igra 2 uloge: snaga Yoge i snaga Maye, tako imamo 2 mogućnostI:
Možemo ići smjerom Yoge – koristiti tu energiju da dođemo do izvora
Možemo također ići smjerom Maye – odvajati se od izvora
Shakti je odgovorna  za kreaciju elemenata. Sve je kreirano od Shakti. Svijest i energija je ono što sve prožima. Imamo dobar primjer ovog razumijevanja: to je kao kada slijepac i invalid bez nogu moraju zajedno negdje ići. Kako će se kretati, kad jedan ne vidi kamo ići, a drugi nema noge da hoda. I tada slijepac prebaci invalida na ramena i ovaj mu govori put. Tako je i sa sviješću i sa energijom, U ovom slučaju svijest bi bila ona koja vidi , ali se ne može kretati, a energija je ona koja se kreće ali ne vidi.
Mudraci kažu, ne mogu se spojiti materijalni i duhovni svijest. Ili  jedan ili drugi. Priroda osjeta i uma je vezivanje, i poistovjećivanje, zato um traži akciju, reakciju i zabavu, tražeći zadovoljstva da bi stalno djelovao  (modificirao). Jako je bitno prije negoli  se odlučite za nekoga kome čete dati svoje povjerenje  nekog tko će vas voditi (Gurua) biti sebi jasni . Odlučite da li ste spremni i sposobni slijediti njegove instrukcije i upute. Svako treba identificirati svoje aspiracije. Ako aspiracija nije tako jaka, ostanite u društvenom svijetu. Ako je jaka, odvežite se od veza sa svijetom. Bitan je intenzitet želje. Ako sva svoja životna pitanja postavimo sa stajališta svjesnosti, u našem svakodnevnom životnom iskustvu može se probuditi energija uvida, intuicije, nadahnuća i otkrivenja. Najvažnije je sami sebi dozvoliti prepuštanje iskustvu svjesnog znanja, jer se tijekom prakse  dovodi pristup jasnoći koju smo doživjeli a razumijevanje smo već postigli.
Ako ste svjesni, onog trena kada postanete svjesni, mišljenje prestaje. Sa pažnjom vi ne možete misliti. Čitava energija postaje svjesna, nije više preostalo energije da se preseli u mišljenje. Netko  može reci pa mi smo stalno svjesni, jesmo ali nismo jedinstveno svjesni, odnosno nas nema jer smo obično stalno poistovjećeni nekim programom uma. Iako je svijest sve i u svemu ona nije um koji tako shvaća ove pojmove, tek kad  je um transcendiran, svijest biva sama u sebi.
Kada ste vi svjesni makar za jedan trenutak, vi ste u svemu  cjeloviti  i ako nešto slušate tada jednostavno slušate. Nema prepreke. Vaše riječi nisu tu da bi mogle biti nametnute. Više vam nije potreban prijevod. Utjecaj je direktan. Ako slušate sa pažljivo, budno, onda ono što je rečeno  (posebno ako gurua slušate) može biti značajno ili može biti bez značenja, ali vaše slušanje s budnošću uvijek će biti upućeno u smisao, uvid. Sama budnost stvorit će vrhunac vaše svjesnosti. Prošlost će se izgubiti, budućnost će iščeznuti. Nećete biti nigdje drugdje, već baš ovdje i sada. A u tom stanju tišine kada mišljenja nema, bit ćete duboko u kontaktu sa svojim vlastitim izvorom. A taj izvor je blaženstvo, taj izvor je božanski.

Dakle jedina stvar koju treba učiniti je da se sve čini sa budnošću. U tom smislu dostići krajnji cilj ne znači dostići nekakvu »besmrtnost«, već bi se prije moglo reći da je riječ o tome da se dostigne ono stanje u kome »smrt« kao kategorija sa nižeg ontološkog nivoa prestaje da ima smisla.
Mnoga  iskustva  sastoje se   od osjećaja, vibracija ili osjeta. To su »spoznaje«. To su energije u kretanju. To su uvidi koji su se dogodili. 

Materijalni svijet se može izmijeniti/nadići  pozitivnim kvalitetama. Najjača kvaliteta je RAZUMIJEVANJE. Razumijevanje je snaga. Tek kad postoji razumijevanje, dolazi ljubav. Ljubav nema snagu, razumijevanje ju ima. Kad postoji razumijevanje i čisti um, sve je u životu moguće. Zbog toga je važno shvatiti smisao svijesti i energije i pojmova koji jasno opisuju što i kako djeluju.
Po Samkya filozofiji:
1. Mahat  (univerzalna svijest)
2. Ahankara (Ego)
3. Chitta (memorija)
3. Buddhi (inteligencija)
4. Manas (refleksija)
Prvi izražaj Ahankare je „Ja postojim“. Bazira se na instinktu. Samoodržavanje je bitno, kao i održavanje obitelji, društva…
Ahankara – instinkt samoodržavanja
Chitta – dublji um, u njoj se nalaze naše impresije iz prošlosti (samskare i dharme). Chitta – individualna svjesnost, uključujući podsvjesni i nesvjesni dio uma; pamćenje, mišljenje, koncentracija, pažnja, upiti.
Buddhi – prepoznavanje okoline u kojoj živimo; univerzalna inteligencija. Identificirati osjete tijela sa osjetima iz okoline. Osjete pokreće Buddhi. Negativni aspekt Buddhija je vezivanje.
Manas – nema svoju ulogu. Jer ne može opstati bez Chitte i Buddhi. Osjeti i objekti osjeta se spoje u jednu točku. Primjer: pogledaš cvijet, sviđa ti se, zaželiš ga i ubereš ga. Tada se stvara želja. A to vodi u vezivanje.
Jedno je površna želja. Ali želja može postati jaka i tada se stvara vezivanje. I kad se želja ne ostvari dolazi do agresije. Um je razočaran, frustriran. I tada nema čistoće uma, stvara se opsesija, nagon za nekim objektom. I tada racionalnost i razumijevanje nemaju nikakvu ulogu u životu.

Kada nema veze sa stvarnošću, nema ni inteligencije. Potrebe stvara um (želim ono-ovo, stvara se zavist, pohlepa, ljubomora.)  I prijateljstva se često baziraju na ljubomori, zavisti, pohlepi.  S druge strane , imamo  puno sannyasina koji meditiraju, ali ne slijede put pratyahare i dharane. Većina praktikanata ne može zadržati um dok meditira. Pratyahara i dharana (koncentracija) igraju glavnu ulogu.
Upitajte se: Da li možete stopirati svoje misli na 16 sekundi? Da imate savršenu pratyaharu, mogli biste stopirati svoje misli i na 16 dana. I oni koji za vrijeme satsanga drže zatvorene oči, kako bi ostati u meditativnom stanju,  znajte da ne mogu zadržati mirnoću uma.
Pratyahara znači odvajanje osjeta od njihovih asocijacija. Kontrola osjeta.Tek kada smo dobro razumjeli i upoznali kako funkcioniraju Chitta, Buddhi i Manas, tek tada shvaćate smisao meditacije.
Od meditacija pratyahara je najbitnija.. Nakon toga se ide u dublja stanja (Antar Mouna).
Antar Mouna je nabolji način kako da se nauči funkcioniraju Buddhi, Chit i Ahamkara.

Vrlo bitna stvar u jogi je ići u sekvencama, stvoriti bazu.  Prvo se događa odvajanje od izvora i onda vraćanje izvoru. To je uloga Shakti. Šalje nas u materijalno, pa nas vraća iz materijalnog. Dizanje Kundalini bez prvotnog poznavanja sebe, može vas odvesti samo u nemir i kaos.  Mnoga istraživanja su pokazala da Kundalini može čovjeka dovesti ili do psihoze ili transcendenciju.

Mnogi ljudi vježbaju jogu samo  vrlo često da bi se osjećali bolje u vlastitom tijelu, da bi postali jači, da bi imali više prane ili postali atraktivniji na bilo koji drugi način. Obrambeni mehanizmi ega su najmoćniji mehanizmi u Univerzumu, a strah od smrti je strah od iščezavanja, a sloboda je kada ego nestane. Mi tražimo integritet kroz identitet. Ali svaki identitet je vrlo ranjiv. Čak i kad smo fizički jaki, uvijek postoji netko jači. Ili, ako smo lijepi, uvijek postoji netko ljepši. To je samo privremeno, jer sve je u promjeni. Vrijeme ubija sve identifikacije. Zastrašujuća apana šakti sve odnosi. U takvom stanju bića, punom straha, nemoguće je obnoviti našu pravu prirodu. Ego ne može samog sebe otpustiti. Ego je temelj samosvijesti. Kako onda da postanemo nezavisni i slobodni? vrlo jednostavno, kroz svjesnu  nesebičnu ljubav.  Svako tko misli da je on vršilac zavaran je egom, to znači da je sveukupni svemir, uključujući naše tijelo-um kompleks, jedna nesvjesna mehanika kojom upravlja Čista Svijest (Bog). Naše Sebstvo, je čista svijest, i vječno je neaktivno. Ono je samo svjedok. Kad dostignemo stanje u kojem napuštamo koncept da smo mi ti koji djelujemo dostižemo stanje kaivalya. Ovo krajnje stanje u yogi je realizacija potpune nezavisnosti svijesti. A kako je potpuno nezavisna ona nema nikakvog načina da djeluje na svijet. Poput ogledala je koje samo reflektira svijest.
Treba postati promatrač. Svaki događaj, misao, emocija sve se promatra. I to dolazi spontano. Bitno je održati svjesnost i njom onda analizirati svoje vezivanje i otkriti što nam je potreba a što želja. U 80% slučaja se radi o željama. Nema potrebe truditi se biti nevezan, već analizirati vezivanje, da li se radi o potrebi ili ambiciji. U Chittu ne možemo jednostavno doprijeti, kako bi saznali koje us naše samskare. Ali možemo asistirati Chitti prakticirajući Pratyaharu.
Postoji korisna i dobra praksa za za ulazak u Chittu,  to „ajapa japa“. Udah od točke pupka do ajna chakre, izdah od ajne do točke pupka. Mantra koja se pri tome koristi je So-ham. Moždane tenzije se tada smanjuju . Postižemo svjesnost na mantru. Postajete mirni i tada sjećanja iz prošlosti nestaju. Ajapa japa je odlična praksa za otkrivanje vlastitih samskara (mentalni utisci iz prošlih akcija ili misli koje ostaju u nesvjesnom). U Vedama ta praksa ima posebno mjesto. U meditaciji vidimo simbol kao sliku, prikaz. Kada se slika pojavi u chidakashu, nismo sposobni otkriti smisao simbola, jer se Buddhi javlja.
 Isto tako je važna i vježba Dharane. U chidakashu kreirati razne vizualizacije, a postepeno ćete biti sposobni kreirati simbole u umu. Kad dođete do točke da se sjećate što ste sve kreirali, prestanite kreirati  i tada ćete biti sposobni razumjeti simbole. I za sve to treba pažnja i praksa. Za izgradnju treba puno vremena, za uništenje ne treba. Ne očekujete trenutne rezultate. Koristite 90% svog vremena za izgradnju i 10% za uništenje nepotrebnog. Beskrajna energija je na raspolaganju svakome od nas, samo ako znamo kako da je uzeti.  Jogin je otkrio nauku koja mu omogućuje da se služi njome.
Joga je ozbiljna disciplina. Zadaća joge je fuzija uma, osjećaja i duše, kultiviranje kvaliteta  glave-srca i ruku.  Uložite dodatni napor da stvorite boljeg sebe. Imate jedan život da učinite sebe boljim. Daleko smo od poznavanja Boga, kad ne poznajemo ni sami sebe. Kada prođemo kroz mnoga životna iskustva kao ljudi i spoznamo prirodu, stvarnost svijeta, da je prolazan, da ne ispunjava potpuno, a mi smo tragaoci za potpunošću, tada se okrećemo duhovnosti. Iz toga se javlja prava nesebična ljubav, gdje je radost voljenja bez uvjetovanja, bez ograničenja i traje sveobuhvatno.
Cilj je živjeti u harmoniji. Perfekcija je u životu ostati stabilan, čvrstih temelja.
Sve je samo Svijest i Energija.

Join the discussion 1 komentar

Komentiraj

sixteen − 1 =