Mrtyuñjaya mantra – pobjeda nad smrti

(također poznata i kao mahãmokša mantra – veliko prosvjetljenje)

OM tryambaka yamahe
sugandhim pushthi vardhanam
urva rukamiva bandhanat
mrtyor muksheeya mamritat

Mrtyuñjaya (bija) mantra Bija mantru je dao mudrac-rši Kahola. Mantra je u pjesničkoj mjeri – chandas svete vedske molitve gãyatrì a božanstvo deva kojem je mantra posvećena je Šri Mrtyuñjaya što je jedan od oblika Gospoda Šive.
Ova se mantra koristi prilikom meditacije i u svako drugo vrijeme kako zaštita od svega zla. Uvodne mantre su molitve u obliku zvučnih vibracija koje umiruju um. Zabrinuti um može uzrokovati različite vrste fizičkih bolesti. Kada vibracije koje stvara mantra ublaže brige tada um postaje radostan i smiren. Kada je um zdrav tada je i tijelo zdravo. Znanstveno je dokazano da vibracije zvuka stvaraju umirujuće djelovanje svakome s mentalnim patnjama. Mantre su molitve koje prizivaju vodeće božanstvo čija milost donosi zdravlje i liječi. Milost božanstava otklanja prepreke koje uzrokuju planete ili naša prošla djela karma. Ozdravljujuće djelovanje mantre na kraju neće izostati. Sve što je potrebno je vjera. Što je veće usredotočenje i predanost to će mantra brže djelovati.
Velika mahã mrtyuñjaya mantra je mantra koje daruje uzvišen život i koja se pjeva od pamtivijeka. To je oda u slavu Gospoda Šive i Njegova je najomiljenija mantra. Ova mantra ima izuzetnu snagu liječenja i u stanju je zaštititi od svih negativnih utjecaja i podariti mir i napredak. Vibracije koje se stvaraju izgovaranjem mrtyuñjaya mantre jačaju auru i liječe kako duhovno tako i fizičko tijelo. Negativni osjećaji i obilježja kao što su ljutnja, žalost, potištenost, duševni nemir, vezanost i pohlepa, sve se to ublažava izgovaranjem ove mantre.
Kao mantra Gospoda Šive, mahã mrtyuñjaya mantra također otvara traće oko, istančano središte božanske mudrosti i znanja.


Jednom je bio neki mudrac imenom Mrikandu. On i njegova žena učinili su Gospoda Šivu naklonim provođenjem stroge pokore. Gospod Šiva je bio njima zadovoljan i blagoslovio ih je blagodati govoreći: ‘Možete imati sina koji će biti božanski i živjeti samo šesnaest godina ili možete imati lošeg sina koji će živjeti sto godina. Odaberite što želite.’ Mudrac Mrikandu i njegova žena zamolili su za dobrog sina, iako će živjeti kratko vrijeme. Šiva ih je nakon toga blagoslovio sinom kojem su dali ime Markandeya. Kada je Markandeya imao osam godina znao je već sve svete spise i sve što je bilo potrebno znati za sebeostvarenje kroz izravne upute svog mudrog oca. Njegovi mu roditelji nikada nisu otkrili da će njegov život završiti kada napuni šesnaest godina, već su od njega tražili da štuje Gospoda Šivu redovito. Posljednjeg dana šesnaeste godine bog smrti Yama i bacio svoju omču smrti pred nosom Markandeya dok je sjedio kako bi iskazao štovanje Gospodu Šivi. Njegovo pravilno disanje je bilo poremećeno kada je Yama počeo povlačiti njegovu dušu iz tijela. S velikom predanošću Markandeya je zagrlio sveti Šivalingam i započeo izgovarati veliku mantru koja je poznata i kao mahã mrtyuñjaya mantra. Šivalingam je moćno sredstvo za meditaciju i obrede. To je drevni sveti simbol za stvaralačke i moćne božanske energije i snažan je oblik Gospoda Šive. Mrtyuñjaya također znači pobjeda nad smrti.
Maha znači velika. Mahã mrtyuñjaya mantra znači ‘velika mantra pobjede nad smrti’. Kada je Markandeya izgovarao mrtyuñjaya mantru, Gospod Šiva se pojavio kroz Šivalingam i odveo Yamu, boga smrti i blagoslovio Markandeyu čime je postao vječno živi gospodar Himalaya.

Postoje mnoge mantre za odvraćanje zla kao što je smrt i ostale patnje koje su zabilježene u svetim knjigama Hindusa. Te su mantre različite, ali mrtyuñjaya mantra se navodi i veliča u svetim knjigama kao najbolja.
Ova se mantra obraća Gospodu Šivi i zabilježena je u Rg Vedi (7 knjiga, 59 poglavlje) kao i u Yajur Vedi (3 knjiga, 60 poglavlje) čime se pokazuje da se radi o vedskoj objavi istine Šruti koju je primio veliki mudrac mahãrši Vasištha koji je bio obiteljski duhovni učitelj kula guru bhagavãna Šri Rãmachandre. Ova mahã mrtyuñjaya mantra uzeta je iz Rg Vede (7 knjiga ili mandala, 59 poglavlje) i potrebna je inicijacija kako bi se doseglo ostvarenje siddhi. Svatko može izgovarati ovu mantru i postići dobro zdravlje, osloboditi se vezanosti i ostalih poteškoća. To je najbolji lijek protiv sveg zla i moguće ju je izgovarati u bilo koje vrijeme kao i bilo koju drugu veliku mahã mantru. Uvodne obrede ršiadi nyama moguće je naučiti iz bilo koje knjige koje govore o načinima izvođenja obreda karma kãïåa.

Triyambaka trooki odnosi se na tri oka Gospoda Šive.
‘Triya’ znači ‘tri’ dok ‘ambaka’ znači oči. Ova su tri oka izvori prosvjetljenja a trimþrti onaj koji ima tri lika ili tri osnovna božanstva odnosno Brahmã, Višnu i Šiva i tri božanske majke ambã (što također znači i majka ili Šakti) koje su Sarsvatì, Lakšmì i Gaurì. Na taj se način mi u ovom svijetu obraćamo Bogu kao sveznajućem (Brahmã), sveprisutnom (Višnu) i svemogućem (Šiva). To je mudrost Brhaspati koja je poznata i kao Duttatreya koja ima tri glave Brahmã, Višnu i Šiva.

Yajamahe znači ‘mi pjevamo u tvoju slavu’.
Sugandhim se odnosi na Njegov miomiris (ili znanje, prisutnost i snagu odnosno na tri aspekta) koji su najbolji i uvijek se šire naokolo. Miomiris se odnosi na radost koja nas obuzima kada znamo, vidimo i osjetimo Njegova majstorska djela.

Pustivardhanam: Pooshan se odnosi na Njega kao održavatelja ovog svijeta i kao takav On je Otac (Pater) svega.
Poo-shan je također unutrašnji pokretač sveg znanja i kao takav Sunce (Savitur) te također simbolizira Brahmu ili sveznajućeg Stvoritelja. On je također i otac svega.

Urvãrokemava: ‘Urva’ znači ‘vishal’ ili velik i moćan ili smrtan.
‘Ãrukam’ znači ‘bolest’. Tako da urvãruka znači smrtonosnu bolest ili bolesti koje sve nadvladavaju. (Tumačenje značenja ‘cucumber-krastavac’ koje je dano na određenim mjestima također je ispravno za riječ ‘urvãruka’. Bolesti također ima tri vrste i uzrokovane su negativnim djelovanjem tri svojstva prirode guna a to su neznanje (avidyã i tome slično), neistina (asat i tome slično, jer iako je Višnu posvuda mi ga ne uspijevamo primijetiti, već smo vođeni svojim vidom i ostalim osjetilima) i slabe strane (Šadripu i tome slično – sputanosti koje nam nameće ovo fizičko tijelo a Šiva je svemoćan).
Bandanãn znači potisnut prema dolje. Kada se to pročita zajedno sa urvãrukameva to znači da sam pritisnut smrtonosnim bolestima i bolestima koje sve nadvladavaju.

Mrtyormukšeya znači osloboditi nas od smrti (kako prerane smrti u ovom fizičkom svijetu tako i beskrajnog kruga umiranja uzrokovanog ponovnim rođenjem) kako bismo postigli oslobođenje mokša (nirvãna ili konačno oslobođenje od ponovnog rođenja).
Mãmrtã znači ‘molim te daj mi malo amrte (ili nektara koji vraća život). Pročitano zajedno s prethodnom riječi to znači da molimo za malo ‘amrte’ kako bismo se oslobodili bolesti koje uzrokuju smrt isto kao i od kruga ponovnog rođenja.

Značenje mrtyuñjaya mantre Za mahã mrtyuñjaya mantru se kaže da pomlađuje, daruje zdravlje, bogatstvo i dug život, mir, napredan i zadovoljstvo. Mantra je velik broj stoljeća stara tehnika povezivanja s čistom sviješću i blaženstvom.
Molitva se obraća Gospodu Šivi. Izgovaranjem ove mantre stvaraju se božanske vibracije koje odbijaju negativne i zle sile te stvaraju moćnu zaštitu koja nas čuva. Također se kaže da štiti onoga tko ju izgovara od svih nezgoda i nevolja bilo koje vrste. To je vibracija koja pulsira kroz svaku stanicu, svaku molekulu našeg tijela i skida veo neznanja. Ona u nama pali vatru koja izgara sve naše negativnosti i pročišćuje naš cjelokupni sustav. Također se kaže da je moćna u izlječenju bolesti koje su čak i liječnici proglasili neizlječivima. To je mantra koja pobjeđuje smrt te nas povezuje s našom vlastitom unutarnjom božanskošću.
Poznata kao mantra koja oslobađa mokša mantra Gospoda Šive, mahã mrtyuñjaya pobuđuje Šivu koji je u nama i otklanja strah od smrti, oslobađajući nas od kruga smrti i ponovnog rođenja. Mahã mrtyuñjaya mantra u velikoj mjeri predstavlja zaštitu od nezgoda, nesreća i svakodnevnih pogibelji u današnjem užurbanom svijetu. Kada pjevati: Pjevanje mahã mrtyuñjaya mantre koje je izvedeno s osjećajem iskrenosti, vjere i predanosti u vrijeme božjih sati između tri i šest ujutro brahmamþhurta je vrlo blagotvorno. Ali isto tako moguće ju je izgovarati u bilo koje vrijeme u čistom okruženju što će donijeti velike dobrobiti i otkriti radost koja već jest u nama.

Ova mahã mrtyuñjaya mantra je mantra koja daje život. To je mantra koja će nas čuvati od bilo kakve povrede, sigurno nas stavljajući u ruke Gospoda. Ima veliki učinak izlječenja, protiv svih vrsta bolesti koje napadaju tijelo i um ako se izgovara iskreno, s vjerom i predanošću. Danas, kada je život vrlo složen i kada se svakodnevnog događaju različite nesreće, ova nam sveta mantra dolazi kao spas. Ona otklanja smrt uzrokovanu ugrizom zmije, udarom groma, utapanjem, prometnim nesrećama, zrakoplovnim nesrećama i nesrećama bilo koje vrste. Pored toga ima velike moći u izlječenju. Bolesti koje su liječnici proglasili neizlječivima ova mantra liječi kada se izgovara iskreno, s vjerom i predanošću. To je mantra koja pobjeđuje smrt. To je također mantra koja oslobađa mokša mantra.
To je mantra Gospoda Šive. Ona daruje zdravlje (arogya), dug život (durga ayus), mir (Šantì), bogatstvo (aiŠvarya), napredak (ršti), zadovoljstvo (tušti) i besmrtnost (mokša). Na svoj rođendan ponavljaj ovu mantru s vjerom. Ona će ti darovati dugo zdravlje. Također ju možete izgovarati uz krevet bolesne osobe.

Pjevati zajedno s mantrom koja se izvodi ili slušati ju negdje u pozadini može biti od pomoći u svakom smislu zbog toga što dozvoljavamo da njezin utjecaj prožme našu svijest.

Join the discussion 3 komentara

Komentiraj

13 − five =