Danas nailazimo na mnoge ljude, mlade i stare, koji izvršavaju zadivljujuće zadatke zahvaljujući svojoj snažnoj odlučnosti. Ali do sada nitko nije bio u stanju odgonetnuti tajnu uma i materije. Sve čime se čovjek bavi, od zore do mraka, povezano je sa to dvoje. Ako ih upitate što je to um (mind), odgovorit će: ‘To nije važno.’ (‘It does not matter’) Oni tvrde da nema smisla pokušavati razumjeti prirodu uma. Ako ih upitate što je materija (matter), odgovorit će: ‘Nije važno.’ (‘Never mind’).
Prvo i prije svega čovjek bi trebao razumjeti vezu između uma i materije. Čak niti oni visoko obrazovani ne ulažu niti najmanji napor kako bi to razumjeli. Onaj tko ne zna prirodu uma može se nazvati glupanom. Onoga koji razumije prirodu uma možemo nazvati uzvišenim (mahânya).

Kao ljudska bića, mi smo materija. Naš je um tvar. Misao je materijalan proces koji se može mjeriti – površnost nečijega mišljenja, dublje i najdublje misli. Usporedba je proces mjerenja. Misao se rađa iz sjećanja, iskustva, znanja, i to je materijalan proces, budući da se sjećanje pohranjuje u moždanim stanicama. Sve što stvara mozak materijalan je proces.

Kakav oblik ima um? Odakle potječe? Kakva mu je priroda? Koja se tajna krije iza njega? O tome bi trebalo razmisliti i provesti istraživanje. Kada promatramo svoj vlastiti um i tijelo, primjećujemo određene stvari koje je neugodno spoznati. Kako ih ne volimo, pokušavamo ih odbaciti. Koje su to stvari koje ne volimo? Mi ne želimo da se odvojimo od onih koje volimo ili da živimo sa onima koje ne volimo. Ne uključujemo samo ljude, mjesta ili materijalne stvari u ono što volimo ili ne volimo, nego i mišljenja, ideje, uvjerenja i odluke, ne volimo ono što nam se prirodno događa.. Ne volimo kada netko pokazuje naše mane, jer smo veoma ponosni na sebe. Ne volimo da netko bude mudriji od nas, jer smo u vezi sebe zavarani. Ovo su samo neki primjeri našeg osobnog iskustva pohlepe, mržnje i neznanja.
Priroda i funkcije uma su vrlo suptilne. On može otputovati na bilo koju razdaljinu u trenutku. Njegova je moć veća od mogućnosti da ju se opiše ili da ju čovjek shvati.

Âtman ima tri vrste moći koje su s njime povezane:
1) um (manas)
2) intelekt (buddhi)
3) prirođena sklonost,  (samskâra)
naslijeđe mentalnih sposobnosti iz prošlih i sadašnjeg života

Velika je i snaga samskâra, prirođenih sklonosti. Njihovo se djelovanje odražava i doživljava ne samo u ovom životu već isto tako i u budućim rođenjima. Prirođena sklonost predstavlja odbacivanje zla i njegovanje dobra u mislima, riječima i djelima. Nije moguće u nekoj knjizi podrobno objasniti moć uma (manas), intelekta (buddhi) i prirođenih sklonosti (samskâra). Zbog toga  je to važno objasniti.
Ljudsko biće je ono koje razumije prirodu uma i način njegovog djelovanja. Vi mislite da je um splet različitih misli. Odakle onda potječu misli? Sebstvo predstavlja temelj misli. One izviru iz svijesti (caitanya). Svatko je obdaren mudrošću (vijñâna). No neki budalasti ljudi ponose se svojim knjiškim znanjem. Takve ljude ne može se nazvati istinski obrazovanima. Bez znanja o Sebstvu, svi su ostali vidovi znanja beskorisni.



Uzmite na primjer čovjeka koji je visoko obrazovan u uobičajenom smislu riječi. Postavite mu pitanje: “Tko si ti?”
On neće biti u stanju pružiti ispravan odgovor unatoč svojim visokim sposobnostima. Možda će reći: “Ja sam Ivan Modić.” To je ime koje je dodijeljeno njegovom tijelu, ali ne odgovara njegovom pravom Sebstvu. Ako ponovno postavite isto pitanje, odgovoriti će: “Ja sam učena osoba.” Čak niti to nije ispravan odgovor, zbog toga što odgovara njegovoj svjetovnoj naobrazbi i nema nikakve veze s njegovim pravim Sebstvom. Ako mu ponovno postavite isto pitanje, on će odgovoriti: “Ja sam Talijan.” On nikako ne uspijeva razumjeti da ni njegovo ime, ni njegovo zanimanje, kao ni njegova narodnost ne odgovaraju njegovom pravom Sebstvu.
Cjelokupni život temelji se na umu. Jednom kada ste razumjeli prirodu uma, tada ćete znati i prirodu materije.
Pokušajte razumjeti povezanost uma i materije. Jedno ne može postojati bez drugoga. Ovdje imamo cvijet. On odgovara pojmu materije. Bez uma vi ne biste mogli vidjeti ovaj cvijet cvijet. Um se temelji na načelima reakcije, odjeka i odraza. Kako biste mogli razumjeti moć âtmana, najprije se upustite u ispitivanje prirode uma. Djelovanja uma nije moguće opisati riječima. Um je odgovoran za rođenje, smrt, djelovanje, obitelj, djetinjstvo, starost, tugu, uspjeh i neuspjeh.

Tijelo i um samo su alati (instrumenti). Oni se nalaze pod vašim nadzorom. Nemojte se poistovjećivati s alatima.. Vi ste gospodar. Ovladajte umom i budite onaj koji planira i upravlja svime. Kada to objasnite tome čovjeku na takav način, on će spoznati istinu i dati ispravan odgovor: “Svo sam vrijeme bio zaveden vezanošću uz tijelo. Sada spoznajem da sam âtman koji nadilazi tijelo, koji nadilazi vrijeme i kojega nije moguće razumjeti znanjem stečenim kroz svjetovnu naobrazbu.”
Âtman, kojeg nije moguće vidjeti, je taj koji omogućava da tijelo obavlja funkcije koje su mu namijenjene. Ljudi zaboravljaju na gospodara, âtmana, te bivaju zavedeni vezanošću uz tijelo. Sve što je vezano uz tijelo, što znači ime, zanimanje i naobrazbu, prolazne je prirode.

Materija je sačinjena od protona i elektrona, s procjepima među njima, ali je naizgled cjelovita. Jednako je tako čovječanstvo sastavljeno od pojedinaca, ali su oni međusobno povezani ljudskim odnosima,donoseći solidarnost njihovom svijetu. Cijeli je svemir s nama povezan na sličan način.
Znanost je dokazala da je stol kao čvrst objekt tek privid,stoga ono što smatramo stolom ne bi postojalo kad ne bi bilo ljudskog uma.Istovremeno se mora priznati činjenica da fizičko postojanje stola nije ništa drugo nego gomila odvojenih, oko središta okrečućih električnih silnica, iako i to pripada ljudskom umu.Pri poimanju istine nastaje vječni sukob između univerzalnog ljudskog uma i istog tog uma smještenog u pojedincu
Tako dugo dok ste vezani uz tijelo nećete moći steći spoznaju o svojoj stvarnosti (âtmanu). Možda ste od onih koji znaju napamet mnoge navode iz svetih tekstova, ali to odgovara samo knjiškom znanju koje vas ne može dovesti do vašeg pravog Sebstva. Vi ste âtman koji je izvorište svih moći a ime vam je Istina.

Ne postoji ni materija ni biće koje u sebi nema božansku iskru. Vi ste Sebstvo koje je vječno.

Join the discussion 8 komentara

  • densing kaže:

    Instrukcije i upute o nekoj tehnici bi trebale dovesti to transformacije , ka tome i težimo kad prakticiramo svoju metodu samo-uvida i meditaciju. Prihvaćam da sama informacija o nečemu nije bitna. Po čemu mogu znati da je došlo do promjene.

  • girija kaže:

    Svrha meditacije je osobna transformacija. Onaj koji ulazi u meditativno iskustvo nije isti onaj koji izlazi na drugu stranu. To mijenja tvoj karakter procesom opažanja, čineći te duboko svjesnim svojih misli, riječi i djela. Tvoj um postaje smiren i stišan. I tvoj život se uravnotežava. Ispravno obavljena meditacija te priprema da se suočiš sa svojim usponima i padovima u životu koji imaš. Znaći nije bitna informacija, već transformacija, preobrazba, ne instrukcija, uputa, već konstrukcija, to bi trebao biti cilj za kojim bi trebalo težiti

  • densing kaže:

    Da li je i razumjevanje transformacija. Kako bi to opisali, informaciju i transformaciju na primjeru?

  • girija kaže:

    Moglo bi se reći da je razumijevanje ciljana transformacija, koja proširuje znanje i svijest pojedinca. Na primjer; Osjetiti da smo ti i ja ovdje – to je informacija. Osjetiti da smo ti i ja jedno, da nema drugoga – to je transformacija. Znači postoji jedan, a ne dva. To je transformacija. Ako pitaš što dobivaš tim uvidom? Mudrost! Što dobivaš mudrošću? Transformaciju.

  • sedam7 kaže:

    Pitam koji je još dokaz prave transformacije, što ili kamo nas dovodi, da li smo tada drukčiji budniji.

  • girija kaže:

    Dokaz je osjećaj da smo izgubili vlastitu individualnost. A to je jedina prava transformacija ka ostvarenju svoje prave prirode Potreban je iskreni rad na sebi tom cilju, Istini dovesti i zadržati svoj vlastiti um do razine Izvora, Boga ili čiste svijesti, kako bi postigli sjedinjenje s tim stanjem i ostvarili Stvarnost.
    Ono što je apsolutno potrebno je transformacija starog um-mehanizma programa, navika, predrasuda i zamišljanja o sebi. Probuđena osoba koja je svjesna Sebe, nikako nije različita u svom življenju od svih drugih ljudi. Nije važno što takve osobe čine na van već je važno tko Jesu, a Jesu.

  • pitisana kaže:

    Taj duhovni razvoj nije baš ugodan!!

  • girija kaže:

    Unutarnja evolucija odnosno duhovni rast nije uvijek proces u kojem prevladavaju ugodni trenuci. Ta transformacija, preobražaj bića a možemo reći i katarza je “proces”, pročišćavanja kroz iznošenje emocionalnog materijala potisnutog u podsvijest, u područje svjesnosti».A rezultira totalnom preobrazbom pojedinca.

Komentiraj

12 + 20 =