Kad ste ispunjeni vjerom, i disciplinom u sadhani nećete razmišljati da li je ono sto vam se javlja ispravno ili nije. Svaka racionalizacija će propasti u ponor, odakle je i došla. Jednostavno ćete znati. Duboka vjera u više vrijednosti postojanja je povod razvijanja i procvata. Kao što život znači rast, ljepotu i svježinu, također i jasnoća svijesti ima te učinke, usmjerava moral, psihu i emocije. Ona oplemenjuje i daje gipkost i ljepotu životu.

Jednom su dva učenika, u nemogućnosti da se slože po pitanju kontradiktornih teorija o čovjekovoj slobodnoj volji i Božjoj Milosti, otišli kod Gurua po razrješenje.

Učitelj (Ramakrishna) im je rekao: »Zašto pričate o slobodnoj volji?

Sve ovisi od volje Boga. Naša volja je povezana sa Božjom, slično kravi vezanoj dugačkim užetom. Mi svakako imamo određenu slobodu kao i krava, bar što se tiče granica unutar kojih se može kretati. Zato čovjek misli da je njegova volja slobodna. Ali znajte da njegova volja posve zavisi od Božje. « (BOGA ovdje definirajmo kao sveukupnost nefizičkih svjesnih individua.) Učenici: »Znači li to da onda nije neophodno prakticirati uzdržavanja, meditaciju i ostalo?

Može li čovjek jednostavno sjesti i reći:»Oh, što vrijedi ako to kažete u toliko mnogo riječi? Vaše verbalno poricanje trnja neće ublažiti bol kad se ubodete. Da ljudi mogu izvoditi spiritualnu praksu, svi bi to činili.»

Ali ne; ne mogu je svi izvoditi, i to zbog čega? Recimo to ovako:
AKO NE ISKORISTITE NA PRAVI NAČIN ONU KOLIČINU ENERGIJE KOJU VAM JE ON DAO, NEMOJTE SE NADATI JOŠ JEDNOJ ŠANSI.

Zbog toga je samodisciplina neophodna. Svatko mora izgarati u svom naporu, ako se uopće želi pripremiti za Božju milost. Takvim ponašanjem i uz Njegovu Milost, patnje mnogih života se mogu odraditi kroz jedan život. Ali, apsolutno je neophodno uložiti neki napor.« U protivnom se nećete uspjeti osloboditi karmičkih okova “kleša” odnosno paklenih muka ovozemaljskog života.

Postoje samo dva Puta, koja su lice i naličje Istog:

Predaj se ili se pitaj Tko sam ja? (Odakle ideja o “ja”?)

Ako istražuješ JA otkrit ćeš da to nije ni tijelo (ni bilo kakav konkretni subjekt) ni misao ni praznina ni bilo kakav specifični entitet koji bi mogli definirati kao “ja”.

Vidi svoj JA svugdje ili ga uopće nemoj vidjeti (svodi se na isto). Tada je Tvoja volja identična Volji Univerzuma, tada si predan.»

Sve je Božja volja; što god se učini, ovisi o Njemu.«

ŚRI RAMAKRIŠNA

Komentiraj