Poznato je, da za yoge tehnike i duhovne prakse možemo reći da su procesi spoznaje beskonačnog, bezobličnog u ovoj dimenziji svijeta formi, oblika i um modifikacija. Svi malobrojni pojedinci koji teže širenjem svjesnosti su tek na prvoj liniji bezobličnog puta samospoznaje. Činjenica je da možemo reći da je čovječanstvo ili takozvana ljudska rasa kroz svoje postojanje u jednoj formi mentalnog zatvora. Kaže se da je razum vrsta oklopa koji se nalazi oko uma i stalno je u sukobu, tek kad se razum prevlada prolaz je slobodan djelu spoznaje koji je iza uma bliže Sebstvu.

Sva iskustva relativnog i objektivno kroz sve doživljene aspekte života su samo pomagala. Omogućuju nam da kroz sve ograničenosti shvatimo neograničeno, sve ono iza pojavnog. Tim putem otkrivamo svoju božansku prirodu. U tom vidu  svi sveti spisi i iskustva ostvarenih su nam dani darovi koji kroz raznolike metode učenja i na prihvatljiv način nam prenese duhovno nasljeđe. Pomažu nam da razumijemo i shvatimo neizrecivo.
Činjenica je  da um modifikacije operiraju u okviru naučenih programa i da postoje nivoi znanja i mudrosti koje um ne može dokučiti, i to bi bila iskustva koja možemo imati bez učešća uma. Znamo da kroz um nećete biti sposobni upoznati zbilju, suštinu inteligencije. Morate ići iza uma. Stvarna činjenica je da se tamo nalazi stanje iza svjesne razine, gdje nema dualnosti, znanog, znanja i sredstva znanja, itd. Kada je um stopljen, to je stanje spoznajno.

Bivanje ili stanja bez uma su poznata sadakama koja su iskusili unutrašnji pomak, ili daršan viziju. Bitno je uvažiti da sve spoznaje, uvidi i apsolutna jedna istina se postiže osobnim ostvarenjem, a dokazuje se  i primjenjuje kroz osobnu sadhanu i preobrazbu. Svaka praksa traži strpljenje, disciplinu i posvećenost uz vodstvo učitelja koji su majstori probuđenja, i vode izlazu iz mentalnog zatvora. Buđenje tada omogućuje utrnuće ili nestanak ograničene svijesti, poput bljeska svjetla koje briše tamu.

Ako se niste pročistili i postigli  transformaciju ego sebe,  unutrašnja iskustva ili psihičke manifestacije i dalje mogu biti raznolike. To su one  projekcije ili forme nagona i težnje koje kad izbijaju na površinu i proniknu van  postaju  neko vizualno iskustvo, tad  doživljavate nešto što ustvari nije tu. Možete vidjeti svašta, bogove, božanstva, demone itd.

Izlazak iz mentalnog zatvora donosi ovladavanje svim osjećajima i djelima. Um kao organ mentalnih sadržaja je ustvari nemir duha. Treba napustiti poistovjećivanje sa svime sto dolazi do njega te uzima odgovarajuće oblike.  Zaustavljanje mentalnog sadržaja da uzima forme i oblike  je mirnoća i kontrola uma, tada nema senzacija i svih oblika reakcija.

Sva takozvana iskustva „iza“ su ona bez uplitanje uma, to je širenje svijesti izvan čulnog i materijalnog svijeta, transcendencija. U svakoj svjesnoj tehnici koju radimo sa svrhom i kojoj smo predani događa se proces u kojoj nam ona, tehnika ili praksa definitivno otvara  jasno razumijevanje onoga  neoznačenog „iza“. Praksi treba dopustiti da se odrazi na nas, jer nam pruža mogućnost  proširiti svijest van znanih granica i spoznati jednu stvarnost, ili kako god to nazvali. To je ustvari oslobađanje energije Shakti. Kao što u uranijumu leži ogromna snaga, na isti način unutar uma ili iza uma, krajnjom analizom dolazimo do velikog izvora energije

Često u raspravama kad je tema o stvarnosti i nestvarnosti treba uvažiti dvojni aspekt stvarnosti u njenom manifestiranom i nemanifestiranom obliku  (šiva-šakti tatva).
Poučan je primjer život kralja Janake i njegovo iskustvo buđenja iz dimenzije obmana. Odabrao je ići svojim putem  kao beskućnik i lutalica sam po šumi, bez vode i hrane. Bio je netko tko je bez utočišta, nezaštićen i nesretan izgubivši svoje kraljevstvo.
I onda jednog jutra, kada se probudio iz svog dremeža shvatio je da ništa nije izgubio. To iskustvo je billo ono koje se odnosi na ograničene sposobnosti uma i čula koja djeluju tokom budnog stanja spavanja kao i tokom stanja sna. Kad se probudio ograničenja uma u snu bila su smanjena i poništena. Tada je shvatio da nikad nije ni vodio bitku, da nikad nije izgubio svoje kraljevstvo, on je bio isti Janaka, Videha koji je spavao u svom kraljevstvu noć prije.

Um je zatvoren kad je u obmani poput patnje, i u svim oblicima nezadovoljstva, tada se i duša steže, zatvara i postaje otok. Mudraci kažu to je živa smrt. Ispada da programi i uvjetovani impulsi uma kontroliraju sve akcije, osobnost i na kraju sam život osobe. Sve dok čovjek nije u stanju nadići te barijere, ne može dostići više nivoe iskustva. Um ima svoj projektor svoju projekciju dobrog – lošeg ili (zamisao) raja ili pakla. Život je samo kada ste otvoreni i tečete, onda ste hrabri, neustrašivi. Gdje god bili, što god činili svatko nosi svoj pakao sa sobom.

Postoji mudra izreka, da pakao i raj nisu geografska mjesta, ona su gledišta, stanovišta. Niko ne ulazi u pakao ili raj, svako ulazi sa rajem ili paklom. Um vam ne može dati blaženstvo; niko vam ga ne može dati. Ono je skriveno u vama, a kada je um van mentalnog zatvora ili u stanju ne-patnje  blaženstvo započinje teći. Ono ne dolazi od uma, ono dolazi iza mentalnog zatvora. Zbog toga je postignuće spoznaje ukoliko uvidite da ono može biti izvor jada ili nemanja jada.
Kroz primjenu jasnog razlučivanja duhovni sadržaji osobnosti bivaju ispunjeni energijom čistoće i onda je koncentracija usmjerena na sreću i veselje što je znak preobrazbe i napredovanja u yogi.  Tada vladate svojim duhom. Za jogina sve je blaženstvo; svako ljudsko lice koje vidi donosi mu radost. To je znak da je čovjek pun vrlina. Patnja je izazvana lošim i negativnim djelovanjem i ničim drugim.

Koji je to trenutak kad možete ući u yogu? Praksa ili yoga koja je ostvarena je ona, koja se bavi isključivo onim najintimnijim, unutrašnjim »dahom« duše. To nas vodi do spoznaje stvari, do najviše svijesti.
Ulazak u yogu je onaj trenutak, ili stanje kad to neće biti  mentalni spekulativni fenomen. Taj ulazak će biti ulazak u disciplinu koja teži ostvarenju kristaliziranog centra u vama. Konačna realizacija leži iza svih sila, instinkta i nagona. Ta fina snaga radi unutar nas i počinjemo doživljavati njenu prirodu, postajemo sve budniji, spoznajemo njenu realnost i ponovno otkrivamo misteriju bezobličnosti koja leži iza kvaliteta i aktivnosti svih stvarnih i nestvarnih manifestacija kreatora. Tada ako možete sve gledati iz duhovnog ugla kroz svoje direktno iskustvo stvarnosti života onda je sve  meditativni proces. Bilo koja forma nametanja nekog ideala kao i sistem mišljenja, uvjerenja  i praksi predstavljaju mentalni zatvor.

Isto tako na bilo koju temu, savjet ne treba sve gledati bukvalno (vezujuće) jer u isto vrijeme su prisutne sve dimenzije „iza“ jer ono što je bitno je vaše svjesno postojanje čiji je plod  ili princip „ni ovo ni ono“.  Bivanje u mirnoći bez napora bez otpora, otvoren, nema ništa da se sudi, reagira niti obznanjuje. To bivanje ili tehnika vodi iz svijesti, u stanje koje je izvan svijesti.
Uvijek postoji mogućnost da ćete u nekom trenutku biti sposobni transcendirati okvire uma, u procesu spajanja sa svojom svjesnošću. Tek tada možete gledati i postati gledanje, to je moguće, kada iza nema promatrača.

Najbolja je preporuka samo „biti“ u stanju koje ide iza svih tehnika.

Komentiraj

17 − 3 =