Postoji svrha ovog života a to je ostvariti Boga u ovom životu. To postižemo na način da upalimo unutrašnje svijetlo. To svijetlo je Parabrahman.
Dok je Sebstvo-Guru u nama, mi smo Bog, Šivam, svjesnost i život.
Guru kaže: „Molite se vlastitom Bogu.“ Što to znači? Tko je taj Bog?
G-O-D (Bog).
Genereation (stvaranje) –
Oraganisation (održavanje) –
Destruction (razaranje).
Ja u sebi stvaram misao – ja sam stvaralac – Brahma.
Ja održavam tu misao, bila dobra ili loša – ja sam održavalac Višnu.
Ja uništavam lošu misao u sebi, ja sam Šiva.
Brahma, Višnu, Šiva – JA. Ja sam onaj koji oblikuje svoju budućnost.
Ali na žalost, mi tugujemo nad prošlošću, pravimo planove za budućnost i propuštamo sadašnjost.
Sadašnjost će biti budućnost. Današnje dobro sjeme sutra je stablo. Kad ste već posijali dobro sjeme time što ste osvjestili Sebstvo, odvojite vrijeme, primijenite ono što nas Guru uči i požanjite plod Istine.
“Dobar je sadaka onaj koji se može odvezati od svijeta”.
Usprkos obrazovanju i inteligenciji, neznalica neće prepoznati svoje istinsko Sebstvo, a podlac se neće odreći svojih loših osobina.
Koja je svrha obrazovanja kod tih sebičnih ljudi?
Bez sumnje, u svijetu je potrebno svjetovno obrazovanje. Potrebne su i aktivnosti koje osiguravaju udoban život. Morate se pobrinuti za svoje svjetovne potrebe i potrebe svoje obitelji, za hranu, odjeću i stanovanje. Ali do koje mjere? Sve su to aktivnosti koje poduzimate radi sebe i svoje obitelji, ne radi drugih.
Moderno obrazovanje stvara sebičnost. Uz pomoć takvog obrazovanja stječu se materijalna dobra i usluge potrebne za vlastiti komfor. To su svjetovna zadovoljstva. Želje – kama, ljutnja – krodha, pohlepa – lobha, iluzije – moha, oholost – mada, i zavist – matsarya, usmjeravaju ljude prema zadovoljstvima materijalnog svijeta. Bez sumnje, svjetovno obrazovanje pomaže u pribavljanju komfora i radosti u vanjskom svijetu, no nimalo ne doprinosi unutarnjem blaženstvu i sreći.
Koja je svrha stjecanja znanja koje vas ne može dovesti do besmrtnosti? Steknite to znanje koje će vas učiniti besmrtnima
“Ja sam ovdje, sada je najlakše razdoblje, Mogu vas podići i odvesti natrag u dharmakûetru unatoč vaše kurukûetre i karmakûetre. Ali shvatite jedno, morate pokušavati, morate se truditi, uložiti napor. Barem mi recite: ‘Swami, pokušao sam’, pružite mi ruku i ja ću vas izvući iz samsãre.” Ali, budete li samo sjedili kraj pune čaše vode i govorili: “Guru, daj mi vode, Guru, daj mi vode”, voda neće uskočiti u vas. Morate koristiti ruke, uzeti Gurua odnosno čašu i ispiti vodu. To je vaš dio posla. A od tada nadalje Guru preuzima sve.
Guru kaže: “Ja sam onaj koji čeka u vašem trbuhu. No, vi morate otvoriti usta i progutati, jer moja usta su uvijek otvorena, ja uvijek gutam. Jednom kad progutate, ja ću to probaviti, ja ću to asimilirati. Jedan dio će oblikovati krv koja vam daje snagu, drugi dio će oblikovati um, a treći, onaj nepotrebni dio, odstranit ću iz vas. Sva tri procesa su jednako važna.”
Meditacija znači da ste jedno s Bogom i da ste to spoznali. To je prva stepenica sebeostvarenja.
(Sai)
Najviša Spoznaja sasvim upija pojedinačni “ja” i to stanje potpunog predavanja čovjeku donosi potpuno ispunjenje. U tom uznesenom stanju on shvaća da su milijuni pojedinačnih bića tek sićušni djelići neizmjernog Brahme, tek mjehurići u beskrajnom moru.
To je stanje spoznaje Brahmaeváham ili Brahmásmi (“Ja sam Brahma.”)