Trimurti
Od Mene univerzum potječe
U Meni sve je sadržano
U Meni sve iščezava Bezvremeni Shiva,
to sam Ja Shivoham, Shivoham,
Shivoham!
Tattve u indijskoj filozofiji elementi su ili principi stvarnosti. Tattve su osnovni pojmovi za razumijevanje prirode apsolutnog, duše i svemira u filozofijama Samkhya i Shaivite. Filozofija Samkhya navodi 25 tattva dok kasnije Shaivite filozofije proširuju broj na 36. Tattve se koriste za objašnjenje građe i porijekla Svemira. Obično se dijele u tri skupine: śuddha (čiste tattve); śuddhaśuddha (čisto nečiste tattve); i aśuddha (nečiste tattve). Čiste tattve opisuju unutarnje aspekte Apsoluta; čisto nečiste tattve opisuju dušu i njena ograničenja; dok nečiste tattve uključuju svemir i živa bića koja pomažu postojanju duše.
Pozdrav Bogu Shivi, izvoru vječnog blaženstva i besmrtnosti, zaštitniku svih biča, razaratelju grijeha, Bogu bogova koji nosi tigrovu kožu, najvišem među objektima obožavanja iz čije zamršene kose teče Ganga. Bog Shiva je čista, nepromjenjiva, sveprožimajuća, transcendentna svijest, bez atributa.
On je neaktivna Purusha. Prakriti pleše na Njegovim grudima i izvodi proces kreacije, održavanja i uništavanja. Kada nema svjetlosti ni tame, ni forme ni energije, ni zvuka ni materije, kada nema nikakve manifestacije pojavnog postojanja, jedino Shiva postoji u Sebi.
On je bezvremen, vanprostoran, nerođen, besmrtan, neuništiv.
On je izvan parova suprotnosti. On je Impersonalni Apsloutni Brahman. Njega ne doticu ni zadovoljstvo ni bol, ni dobro ni zlo. On se ne moze vidjeti ocima, ali se moze realizovati u srcu kroz devociju i meditaciju. Shiva je takodjer Vrhovni personalni Bog kada je identificiran sa svojom moci.
On je tada svemoguci, sveznajuci, odrzavajuci i razarajuci u ritmu svojih pokreta.
On unistava sve vezanosti, ogranicenja i tugu svojih obozavatelja.
On je onaj koji daje Mukti ili konacno oslobodjenje.
On je univerzalno Jastvo (Sebstvo).
On je istinsko Jastvo svih stvorenja.
On je gospodar sveta mrtvih. Jive (individualne duse) i svet poticu od Njega, postoje u Njemu, On ih odrzava i konacno rastapa u Sebi.
On je oslonac, izvor i sustina celog sveta.
On je otelotvorenje istine, lepote, dobrote i blazenstva.
On je Satjam, Shivam, Subham, Sundaram, Kantam. U središtu sahasrare nalazi se trokut kojega se može vidjeti u meditaciji. U središtu ovog trokuta boravi vrhunski Shiva koji se naziva vrhunski Guru. Ovo središte u kojem prebita Shiva konačni je cilj putovanja Kundalini. Kada Kundalini dospije do sahasrare, Ona igra unutar nje i tako igrajući prouzrokuje pojavu Znanja u vama i vi tada postajete svjesni da je sve u ovom univerzumu igra Božja. Ova spoznaja naziva se Čisto Znanje ili shudha vidya.
U Shaivizmu Shivasutre kažu da pojavom ovog Čistog Znanja vi postižete Božanstvenost Doživljaj sveobuhvatnosti, vrhunac je vaše sadhane i tada postižete konačnu Realizaciju. U ovom stanju gubite svjesnost vlastitog tijela i stapate se s tijelom Boga. U tom stanju sadaka izjavljuje- ”Ja sam Bog.” Nakon što je doživio ovo stanje veliki Shankaracharya je govorio s čvrstim uvjerenjem:” Ja sam Shiva.” Velika je istina da je ovo samo tijelo hram Božji. Nema većeg hrama od čovječjeg tijela. Svatko bi trebao ovo dobro razmotriti i shvatiti da Bog živi u njemu. Upravo kao što netko kaže: ”Ovo je moje vlasništvo”, ili ”Ovo je moja kuća”, tako bi trebao zaslužiti pravo da može reći:”Bog je u meni”.
Tukaram Maharaj, veliki svetac – pjesnik Indije, rekao je:” Otišao sam tražiti Boga, ali nisam Ga pronašao jer ja sam postao sam Bog. U samom mojem tijelu, Bog mi se otkrio.” Ovo je apsolutna istina. Ovo Znanje se pojavljuje u nama kada se Kundalini sjedini sa Shivom u sahasrari. To je stanje Parabhakti, uzvišene odanosti, u kojoj nema ni štovatelja, ni Boga, ni svijeta, već samo jednota. Upravo kao što se rijeka koja teče dugo vremena sjedinjuje s oceanom i postaje ocean, tako i vi, kada Kundalini završi Svoje djelovanje učvrsti se u sahasrari, postajete potpuno sjedinjeni s Bogom i upijeni u Njega. Sve vaše nečistoće i naslage ”prljavštine” budu uništene i možete se tada odmarati u svome unutrašnjem Jastvu. Veo kroz koji ste vidjeli dualnost sada je otklonjen i vi doživljavate svijet kao radosnu igru Kundalini, kao zabavu Božje energije.
Na svijet gledate kao na svjetlo koje je krajnje radosno i blaženo, koje nije drugačije od vas samih i u ovoj svjesnosti ostajete nepokolebljivi. Takva svjesnost je stanje oslobođenja, stanje Savršenstva. Čovjek koji postigne ovo stanje ne treba zatvarati oči da bi meditirao i ne treba se povlačiti u osamu da bi ušao u stanje samadhija. Takav čovjek je uvijek u samadhiju, bez obzira da li meditira, jede, kupa se, spava, bez obzira da li je sam ili u društvu drugih ljudi.
On je trajno u stanju mira i radosti svog unutarnjeg Jastva, Shiva tatva.. U svemu što pogleda, on vidi Boga; svaki zvuk koji čuju, za njega je Bog; svaka hrana koju kuša za njega je Bog; svaka riječ koju izgovori je Božja riječ.
Usred svjetovnog života, on doživljava osamu spilje, usred gomile ljudi on doživljava blaženstvo samadhija. Ovo je stanje koje Shivasutre, sankrtski tekst sažet u 77 aforizama, nazivaju ”lokananda samadhi sugham” – ”radost svijeta je ekstaza samadhija”. I osnova tantrickog ucenja postavka o tome da je Bitak sazdan od Duha (Shiva) i Sile (Shakti) te se poducava o njihovom Jedinstvu (Anuttara) itd.