Skip to main content

Tantra nije ni moralna, ni imoralna – ona je amoralna

Ona je nauka; nauka nije ništa od toga. Vaše moralnosti i koncepti koji se tiču moralnog ponašanja su najvažniji za Tantru.
Tantru ne interesira kako se neko treba ponašati. Ne zanimaju je ideali. Nju uglavnom zanima ono što jeste, što ste vi. Ovo se mora duboko razumjeti.
Moralnost je u vezi sa idealima – kakvi trebate biti i što trebate biti. Tako je moralnost u osnovi prosuđujuća. Nikada niste idealni, zato čete biti osuđeni. Svaka moralnost predstavlja stvaranje krivice. Nikada ne možete postati ideal, uvijek ste negdje iza. Rascjep ce uvijek postojati jer je ideal nemoguć. A kroz moralnost on postaje još više nemoguć. Ideal je u budućnosti, a vi ste ono što jeste, i stalno to uspoređujete. Nikada niste savršeni.
Nešto nedostaje. Osjećate krivicu, osjećate samooptuživanje.

Tantra je protiv osuđivanja jer vas ono nikada ne može preobraziti. Osuđivanje samo može stvoriti hipokriziju. Zato pokušavate, pretvarate se da pokažete da ste ono što niste. Hipokrizija znaci da ste stvaran čovjek, ne idealan, ali se pretvarate da pokažete da ste idealan. Tada se u vama stvara rascjep, imate lažno lice. Rođen je lažni čovjek, a Tantra je u osnovi potraga za pravim čovjekom, ne za lažnim.

Svaka moralnost obavezno stvara dvoličnost. Uvijek ce biti tako. Hipokrizija ce ostati sa moralnošću. Ona mu je dio – sjenka. Ovo ce izgledati paradoksalno jer su moralisti ljudi koji najviše osuđuju dvoličnost, a oni je stvaraju.

A hipokrizija ne može nestati sa zemlje ako ne nestane i moralnost. Postojati će zajedno, oni su dvije strane istog novčića, jer moralnost nam daje ideal a vi niste idealni, zato vam se ideal i daje. Počinjete osjećati da niste u pravu, i da je to prirodno: to vam je dano, rođeni ste tako i s tim u vezi ne možete ništa uraditi. Ne možete to promijeniti; to nije tako lako.
Zato možete uraditi dvoje: možete stvoriti lažno lice i možete se pretvarati da ste nešto što niste. To vas spašava. Možete se kretati mnogo lakše i opuštenije u društvu. A u sebi trebate potisnuti ono stvarno, jer lažno se može savladati samo ako je stvarno potisnuto. Zato vaše stvarno biće sve više propada u podsvijest, a lažno vam postaje svijest. Lažni dio izlazi u prednji plan, a pravi se povlaci. Podijeljeni ste, i što više pokušavate da se pretvarate, rascjep ce biti veći.

Znamo da su djeca  rođena jedinstveno, kao cjelina. Zato je svako dijete tako divno. Dijete nema razdora, nema podjela, nema fragmenata, dijete je jedinstveno. Stvarno i lažno ne postoji. Dijete je jednostavno stvarno, autentično. Ne možete reci da je dijete moralno; dijete nije ni moralno, ni nemoralno, samo je nesvjesno da postoji bilo što moralno ili nemoralno. Kao djeca svi su nesvjesni, ali onoga trenutka kada postane svjesno počinje razdor. Tada se dijete počinje ponašati lažno, jer biti stvaran postaje sve teže i teže.  To se dešava iz potrebe, zapamtite, jer svi reguliraju, nameću i zapovijedaju i porodica  i roditelji i društvo. Osuđuje se stvarno, a ohrabruje lažno, jer lažno će biti od pomoći u lažnom društvu, i lažno ce odgovarati tamo gdje je sve lažno.  Stvarno neće odgovarati. Stvarno dijete ce imati velikih teškoća u društvu, jer je čitavo društvo lažno. To je začarani krug.


Rođeni smo u društvu i prema tome nijedno društvo nije postojalo na zemlji a da je bilo stvarno. Kroz stvarno možete doseći stvarnost. Kroz stvarno možete doseći istinu. Kroz lažno možete doseći sve više i više halucinacija, iluzija, snova. A kroz snove, možete se samo zavaravati, ali nikada se ne možete zadovoljiti. Zato se većina uvijek  nada nekom raju, nečemu što će kao doći.

Zbog ove lažne ličnosti što god pokušali, uradili, tražili, sve postaje lažno. Tantra kaže da vam se istina može desiti ako ponovo čvrsto stojite u stvarnosti. Ali da bi čvrsto stajali u stvarnosti morate biti vrlo hrabri sami sa sobom, jer lažno je odgovarajuće i lažno je toliko kultivirano, um vam je toliko uvjetovan da ćete se plašiti stvarnog.

Tantra je nauka. Tantra kaže da prvo saznate što je stvarnost, što je čovjek. Moralnost je baš kao i magija. Stalno priča o savršenom čovjeku, a da ne zna što je čovjek – pravi čovjek. Savršen čovjek ostaje samo san. Koriste ga samo da osuđuju pravog čovjeka, čovjek to nikada neće dostići.
I ne stvarajte vrijednosti, i ne stvarajte ideale odmah. Prvo saznajte što jeste. Nemojte misliti o “moglo bi biti”, samo mislite o “jeste”. I kada jednom upoznate to “jeste”, možete ga mijenjati.

Na primjer, Tantra kaže da ne pokušavate ići protiv ničega što vam se događa,  pojavljuje,  što osjećate, ne idete  protiv toga i ne potiskujte  tu energiju u vama. Tako i stanje brahmacharya, celibata, čistoće, to je nemoguće ako niste duboko upoznali stvarnost tih energije u sebi. Sve ono što potiskujete to postajete. Ne možete pronaći moralistu koji ne osuđuje; osuđuje svakoga svako je loš. To je dobro osjećanje. Ego mu je ispunjen. Ali zašto svi griješe! Zato što svugdje vidi ono što potiskuje.
Tako i svaka meditacija je u osnovi seksualno iskustvo bez seksa. Ali morate proći kroz to. Mora postati dio vašeg iskustva. Ne koncepti, ne ideje, ne misli.

Tantra nije za seks, Tantra je za prevazilaženje.
Ali to možete samo kroz iskustvo – iskustvo postojanja – ne kroz ideologiju. Brahmacharya se dešava samo kroz Tantru. Ovo izgleda paradoksalno, ali nije.
Prevazilaženje se dešava samo kroz znanje. Neznanje ne može pomoći u prevazilaženju, može pomoci samo kod hipokrizije

Uživajte, budite sretni i kada ste puni radosti ona ce preci i na druge. Ali to nije žrtva. Nitko vam nije obavezan, nitko vam ne mora zahvaliti. Prije ćete vi osjećati zahvalnost prema drugima jer učestvuju u vašoj sreći.
Tantra kaže: ako niste ispunjeni svijetlom, kako možete pomoći drugima da se prosvijetle. Budite sretni – samo tako možete pomoći drugima da budu sretni.

Tantra kaže: uzmite život prirodno. Nemojte biti lažni, budite stvarni, budite kakvi jeste.

(Oso principi)

Join the discussion 1 komentar

Komentiraj