Joga je nastala iz tantre. Tantra je cilj joge. Tantra i joga su neodvojive, ali i temeljno drugačije. Tantra ide usporedo sa jogičkim vježbama. Sve što želimo u životu može se postići i kroz tantru i kroz jogu. I tantra i yoga koriste metode i tehnike. Ono što još razlikuje Tantru od Yoge je način ili smjer tehnika, u yogi učenik se bori, jer je to put ratnika, gdje se koristi potiskivanje, isključivanje što jesi ka putu što možeš biti, tako se stvarju nove snage i centri iz kojih djeluješ. U Tantri se sve prihvaća prepuštanjem, nema borbe, nema suprotnosti, sve je dio tvoje prirode, kako treba biti i ovdje se sve čini sa Svjesnošću.
Kao sustav Tantra datira mnogo stoljeca prije razdoblja mudraca Patandjalija. Yoga je samo tehnički dio tog duhovnog sustava, a osnivać sustava yoge (kao i ostatka tantričke duhovnosti) je Shiva. Ta se yoga njegovala i prenosila usmenom predajom. Prožela je u sve sustave duhovnosti s kojima se doticala i praksom i predajom. Prožela je vede, buddhizam, i donekle i jainizam…Yoga, buddhizam, taoizam i ostale istočnjacke duhovnosti nikada nisu bile “religije” u zapadnom smislu te rijeci. Nikada nisu bile utemeljene u nekim posebnim obredima, koje moraš obaviti pa da ti se osigura mjesto u raju i sl.
U ranom srednjem vijeku (1.-7. st.n.e.) se pojavljuju i tekstovi koji se nazivaju tantre. One iznose drevna tantricka učenja, najčešće u obliku razgovora Shive i Njegove družice Parvati. Pretpostavlja se da je riječ o usmenim predajama koje su se prije toga tisućljećima, prenosile bez zapisa. Ovi tekstovi ponovno iznose učenje yoge i daju novo svjetlo na ovu tradiciju.
Premda možda postoje raniji zapisi o yogi, ali za sada je Patandjalijevo djelo Yogasutranii najstariji zapis o yogi. Te se sutre (izreke) smatraju bliske vedantinskom naslijeđu, iako se izvorna tantricka tradicija yoge vjerojatno prenosila i na druge načine.
Sustav Tantrizma je ustvari obiman pojam koji može značiti i vrlo ortodoksnu praksu štovanja sukladnu svim „čistunskim“ vedskim propisima, može značiti okultnu magijsku praksu „najcrnjeg“ karaktera, zatim suptilnu filozofiju i praksu srodnu yogi (tako jei hatha yoga prilično tantričkog karaktera). Može označavati sve tradicije koje dolaze mimo arijevske vedske, a može i značiti seksologiju s prizvukom orijentalne egzotike, što je na zapadu prošireno poistovjećivanje i prilično netočno usmjereno na čulne užitke. Tzv. lijeva staza (vama marga) odnosno okultne prakse koje uključuju i spolnost nije strogo vezana za shaktizam ili shaivizam niti tantru u filozofskom smislu itd. Postoje i vaishnavski kultevi (koje ortodoksni vaishnave nazivaju apa-sampradayama, tj lažnim ili deformiranim nasljeđima) koji su usvojili takve prakse, spominju se određene prakse i u hatha yoga tekstovima cisto iz tehničkih razloga oslobođeni obredne prirode itd.
Dok je yoga po svojoj prirodi negacija, tantra je afirmacija. U Yoga se razmislja u okvirima dualnosti: Yoga inaće znaći podjarmiti, spojiti, staviti dvije stvari zajedno. Tantra istiće nedvojsnost. Prihvati sve kako je, prihvati, sebe, svijet, tijelo sa svijesnošću onoga što ti jesi, na taj način se transformira duhovna uspavanost.
U srži tantre ne postoje božanstva, nego Šakti, energija stvaranja. No važno je vodstvo duhovnog učitelja koji je također utjelovljenje tog učenja i predajom slijedi odgovarajuće inicijacijsko nasljeđe. Moglo bi se reći nešto poput Isusa i utjelovljenja njegovog učenja,. Ja sam put, istina i zivot.
Znaći u Tantri je riječ o Shaktizmu, to označava određene vrste obrednog (hramskog) štovanja i duhovne discipline koje se služe mantrama, yantrama, (hatha, kundalini yogom, pranajamom isl .
Tantra budi psihičko tijelo, kundalini šakti. To je sistem pomoću kojeg oslobađate ili razdvajate dva aspekta, svijest i materiju, purušu i prakriti ili Sivu i Šakti. Katkad materija vlada sviješću, a Katkad svijest vlada materijom. Kada svest vlada materijom, postoji spiritualna vizija. Kada materija vlada sviješću postoji kreacija.
Ove dvije energije žive i postoje zajedno u potpunoj slozi. Dokle god su materija i svijest sjedinjene, postojanje se nastavlja po određenom obrascu, ali praksom tantre možete odvojiti materiju od svijesti, prakriti od puruše ili Šakti od Šive. Tada dolazi do buđenje. Ono čega smo svjesni unutar sebe je kombinacija ova dva. Svjesni smo materije -materijalnog tijela i uma – ega, čula i objekata percepcije.
Svjesni smo svih ovih dijelova istovremeno. Prakticiranjem tantre, svijest se povlači od svih tih dijelova i centrira u jednoj točki, osjećaju “ja”. To je odvajanje prakriti (materije) od puruše (duha), i to je tantra. Postoji više naćina izvođenja. Najvažniji dio tantre je mantra, sljedeći je krija. Uz pomoć mantre i krija joge možete probuditi uspavanu potencijalnu snagu poznatu kao kundalini šakti. To je najvažniji cilj, konačna stvarnost u tantri i evoluciji čovjeka.
Tantrički princip je, čovjek je jednak Bogu sada i ovdje. Dakle, ne samo nakon smrti, već i sada. Čovjek dostiže oslobođenje ili stapanje s Bogom u trenutku kada spozna – Aham Brahamsi (ja sam Bog). To moze biti tijekom života, ili u trenutku smrti. Ako to ne spozna, nakon smrti slijedi obamrlost svijesti. Nešto kao stanje spavanja, pa se čovjek opet utjelovljuje sukladno svojim najjacim vezanostima , sklonostima, željama (vasana) kada se stvore pogodne okolnosti za njihovo izražavanje.
Kod očitovanja aspekta svijesti dolazi do onoga što ljudi zovu energijom. Pa možemo reći da je (šiva-šakti) isto što, svijest + energija = život. I na najvišoj razini malobrojni razumiju da u zbilji nema sjedinjenja s Bogom, jer niti postoji od-jedinjenja. Dolazi u stvari do prihvaćanja onoga kakvim nas Bog ima u sebi.
dragi Prijatelju/Prijatelji
veoma ste me obradovali
ukoliko mi posaljete Vasu mail adresu
rado cu Vam nesto poslati
jadran Zalokar
hokkuzenhaijin/prematantrakaul
Može, hvala
Sretan sam što mogu da uživam u ovom sajtu.
Veliko vam hvala svima koji ste učestvovali u kreaciji ovako lijepog sajta. Hvala i našem SAI BABI što je ovu kreaciju realizovao kroz vas.
Još jednom : HVALA, HVALA, HVALA!
OM SRI SAI RAM
BUDITE BLAGOSLOVENI SVI.
Hvala i tebi na javljanju.